מיסטר גלאס – Glass 2019

יולי 24, 2018

מיסטר גלאס - סרטי פנטסיה - הספרייה הפנטסטית

הבמאי והתסריטאי מ. נייט שאמלאן מחבר בין שני סיפוריו המצליחים והמקוריים – בלתי שביר (2000) וספליט (2016) לכדי מותחן הקומיקס החדש: מיסטר גלאס.

 

ברוס ויליס וסמואל א. ג'קסון, גיבורי הסרט בלתי שביר, חוזרים לתפקידיהם בסרט דיוויד דאן ואלייז'ה פרייס (הלוא הוא הנבל מיסטר גלאס). עלילת הסרט חוברת אל העלילה של ספליט בכיכובם של ג'יימס מקאבוי, בתפקיד קווין וונדל קראמב ושלל הזהויות שמגולמות בו – וכן אניה טיילור-ג'וי בתפקידה של קייסי קוק – הניצולה היחידה מההיתקלות עם "החיה".

בהמשך להתרחשויות של ספליט, הסרט עוקב אחר דמותו של דאן, כשהוא רודף אחר אישיותו העל-אנושית (החיה) של קראמב במה שהופך לסדרת מפגשים אלימים, בעוד נוכחותו המעורפלת של פרייס מתגלה כמושך בחוטים, ומי ששומר סודות קריטיים של שני הגברים.

העובדה שספליט זכה להצלחה יכולה להעיד על שינוי כיוון בקריירה של שאמלאן. שמו של הבמאי האמריקאי זכה לתהילה בסוף שנות ה-90 ובתחילת שנות האלפיים, בעקבות סדרה של סרטים אותם כתב וביים, שהיו שוברי קופות (החוש השישי, בלתי שביר, סימנים ועוד). אך באותה מהירות שהמוניטין שלו הרקיע לשחקים, כך דעך, לאחר סדרה של כישלונות קופתיים מביכים, ביניהם: הכפר (2004), אווטאר – כשף האוויר האחרון (2010), נערה במים (2006), והעולם אחרי (2013). מבמאי שלא יכול היה לטעות ושלא הייתה בקשה שלא יכול היה לקבל, הפך שאמלאן לשם מוקצה, נעלם מפני השטח והתמקד בעיקר בטלוויזיה.

האם מיסטר גלאס ישיב את שאמלאן לאור הזרקורים? פייר? אם לשפוט לפי הטריילר ולביצועים של ספליט, יש מצב שכן. אנחנו, בכל מקרה, עוקבים אחר הסרט הזה בעניין.

במאי: מ. נייט שאמלאן

שחקנים: ברוס ויליס, סמואל אל ג'קסון, ג'יימס מקאבוי, אניה טיילור-ג'ו

בבתי הקולנוע מה-17.1.2019

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.