ספינת החלל – האורוויל מגיעה אל yes

מאי 5, 2018

האורוויל - סדרות מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית

חלל, הגבול הסופי. אלו מסעותיה של "האורוויל" במשימתה… להעביר סחורות חלל ו… לשרוד עוד יום בלי לריב יותר מדי

מהיוצר זוכה פרס האמי סת' מקפרלן ("איש משפחה", "טד"), מגיעה "האורוויל", חלקה סדרת אקשן-מד"ב-הרפתקאות, חלקה קומדיה,  המתרחשת בעוד 400 שנים ועוקבת אחרי "האורוויל", ספינת חלל בינונית העוסקת בהעברת סחורות, מחקר וגישוש. הצוות שלה, גם אנושי וגם חייזרי עומד בפני הפלאות והסכנות של החלל החיצון, אבל גם צריך להתמודד עם הצרות המוכרות ולעיתים מצחיקות של היומיום, כשבליל מגוון של אנשים מוצאים עצמם סגורים יחדיו בחללית בעוד משייטת במרחבי הקוסמוס.

עלילת הסדרה

אד מרסר (מקפרלן) הוא קפטן הספינה. מרסר היה קצין מצטיין שניבאו לו עתיד מזהיר בצי, עד שתפס את אשתו במיטה עם חייזר. מאז, השתכר, התרשל בתפקידיו וקידומו עוכב, אך בשל צמיחתו המהירה של הצי ומחסור בכוח אדם, הוא מקבל את תפקידו של הקפטן הפורש של "האורוויל". אל הספינה הוא מביא איתו את חברו הטוב משכבר הימים גורדון (סקוט גרימס, "שולחן לחמישה", ER), הגאי מחונן ומופרע שקורקע בעבר לעבודות משרדיות לאחר מספר תרגילים שעלו לצי באבדן סחורות רבות. להפתעתו הרבה, מרסר מגלה שמי שהוצבה להיות סגניתו היא לא אחרת מאשר אשתו לשעבר, קומנדר קלי גרייסון (אדריאן פליקי, "סוכני שילד", "אורות ליל שישי") וכעת הוא נאלץ לשים בצד את כעסו ולהסתדר איתה כדי שיוכלו לעבוד יחד.

צוות מרשים של שחקנים התייצב להופיע בסדרה בשלל תפקידי אורח, חלקם עבדו בעבר עם מקפרלן: שרליז ת'רון מגלמת קפטנית המגלה עניין במרסר, ליאם ניסן, רוב לאו, ג'פרי טמבור, הולנד טיילור ורבים וטובים אחרים.

"האורוויל" מפתיעה בהיותה שונה מכל דבר אחר שעשה מקפרלן, היא לא בדיוק פארודיה (בהחלט לא בסגנון פארודיות חלל כמו ספייסבולז של מל ברוקס, או גלקסי קווסט של דין פריסוט) ולא בדיוק סדרת אקשן מד"ב ישירה, ולכן היא גם כל כך שונה ואפקטיבית, היא מנצלת את המדיום (בדומה לקודמותיה לז'אנר) להעביר ביקורת ומסרים באמצעות מטאפורות עתידניות על נושאים עדכניים כמו טרנסג'נדרים, זכויות נשים, חופש דת ועוד.

הסדרה תשודר בערוצים yes EDGE ו-yes VOD, החל מה-23.05.2018, בימי רביעי, ב-22:00.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.