סולו: סיפור מלחמת הכוכבים

מאי 5, 2018

סולו: סיפור מלחמת הכוכבים - סרטי מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית

סולו: סיפור מלחמת הכוכבים, מזמין אתכם לפגוש את האן סולו, לפני שפגש את הסקייווקרז והציל את הגלקסיה

אוקי, אניח את זה על השולחן: אני מרוצה מן המעבר של פרנצ'ייז "מלחמת הכוכבים" לידי דיסני ומן האופן בו הם מטפלים בו. אחת הסיבות לכך, היא שאולפני העכבר הרחיבו את העולם שיצר לוקס והוסיפו סרטים נוספים, שמתקשרים לקו העלילה המרכזי של הסרטים המקוריים, אבל גם סוטים ממנו ויוצרים משהו חדש. אם ניתן לשפוט לפי "רוג-1", זה גם כיוון שמתאים לקהל החובבים היותר מבוגרים.

כעת, אחרי ש"אחרוני הג'דיי" בא והלך, מגיע סרט חדש במה שמתחיל להיראות כמו מסורת. הפעם זהו תורו של האן סולו, המבריח השרמנטי, לזכות לסרט משלו, המתמקד במקורותיו ובחייו בטרם התגלגלו לוק וליאה סקייווקר אל תוך חייו, ובטרם נאלץ להפוך מעבריין אנוכי לגיבור המפורסם שאנו מכירים.

את נעליו הענקיות של הריסון פורד נבחר למלא שחקן צעיר ודי אנונימי בשם אלדן אנרייך. את אנרייך בן ה-28 יכול להיות שתזהו מן הסרט "יצורים יפהפיים" (2012) – אחד מתוך ניסיונות הכושלים הרבים ליצור פרנצ'ייז רווחי חדש, בסגנון "משחקי הרעב" ו"דמדומים". למרות קאסט עטור כוכבים, כגון אמה תומפסון וג'רמי איירונס, נחל הסרט כישלון צורב בקופות והפרנצ'ייז סביבו ננטש. ניתן לקוות שאנרייך של היום, המבוגר בשש שנים, ינחל הצלחה גדולה יותר בפרנצ'ייז הענק והמבוסס של "מלחמת הכוכבים".

אבל גם אם אנרייך אנונימי יחסית, הרי ש"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" לא חף מכוכבים מוכרים בעצמו. כך, למשל, קשה להתעלם משמותיהם של אמיליה קלארק (משחקי הכס), וודי הארלסון (משחקי הרעב, כוכב הקופים: המלחמה, זומבילנד, רוצחים מלידה ועוד) ופול בתאני, שמופיע בימים אלה על מסכי הקולנוע בתור ישות-העל וויז'ן בסרט "הנוקמים: מלחמת האינסוף".

תהייה המתעוררת מיצירתו של הסרט הנוכחי ומליהוקו של אנרייך, היא – האם עוד יש עתיד להאן סולו, לאחר שהדמות הלכה לעולמה ב"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר"? בזמנו, נראה היה שזוהי דרכם של פורד והיוצרים "להשכיב את הדמות לישון". הדבר נכון במיוחד לאחר שגם מארק המיל (לוק סקייווקר) נפרד לשלום מדמותו בסרט האחרון. בעבר, נראה היה שהמגמה אליה צועד הפרנצ'ייז היא לבצע מעין "תקופת חפיפה" לדמויות חדשות ולהעביר אליהן את הדגל. אבל אם האן סולו לוהק מחדש, האם אנחנו יכולים לצפות כעת לליהוקים חוזרים נוספים?

 

מן ההודעה לעיתונות על הסרט:

עלו על סיפון המילניום פאלקון וטוסו אל גלקסיה רחוקה, רחוקה ב"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" – הרפתקה חדשה עם הפושע האהוב ביותר בגלקסיה. בסדרה של הרפתקאות במקומות האפלים והמסוכנים ביותר של העולם התחתון, מתחבר האן סולו עם מי שעתיד להיות טייס המשנה הענק שלו – צ'ובאקה ופוגש את המהמר בידוע לשמצה לאנדו קלריסיאן, במסע שיקבע את מסלולו של אחד מהגיבורים הבלתי צפויים של סאגת מלחמת הכוכבים.

 

האן סולו: סיפור מלחמת הכוכבים
במאי: רון הווארד
שחקנים: אלדן ארנרייך, וודי הארלסון, אמיליה קלארק, דונלד גלובר, טנדי ניוטון, פול בתאני

הסרט יעלה בבתי הקולנוע בישראל ב-24.5.18

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.