אות דרקון הזהב 2017 – תרומה לז'אנר הפנטזיה

אפריל 28, 2018

עמנואל לוטם - אות דרקון הזהב - הספרייה הפנטסטית

הספרייה הפנטסטית מתכבדת להעניק את אות דרקון הזהב – על תרומה יוצאת דופן לז'אנר הפנטזיה, זו השנה השלישית

בקטגוריית התרומה לז'אנר הפנטזיה, הזוכה באות דרקון הזהב של הספרייה הפנטסטית לשנת 2017, הוא דר' עמנואל לוטם, מבחירי המתרגמים בישראל וממקימי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה.

הפרס מוענק לו על פועלו רב השנים להבאת יצירות ז'אנריות קלסיות וחשובות לקהל החובבים דוברי העברית ולקידום הז'אנר בישראל.

מעטים הם האנשים בישראל, להם הייתה ועוד מוסיפה להיות השפעה כה רחבה ועמוקה על פניהם של הפנטסיה והמדע הבדיוני בישראל, כמו עמנואל לוטם. כמתרגם, כעורך וכבעל חזון, הביא אל הקהל הישראלי קורא העברית כמה מן היצירות הבולטות והמשפיעות בזירה הספרותית הז'אנרית. כך למשל תרגם את ספריהם של יוצרים כגון פרנק הרברט (חולית), טולקין (שר הטבעות, הסילמריליון ועוד), קלייב בארקר (המארג), הינליין (לוחמי החלל), אייזיק אסימוב (בטרם המוסד, המוסד והארץ ועוד), אורסולה קיי לה גווין (צד שמאל של החושך), לויס מקמאסטר בוז'ולד (שוליית הלוחם), אדגר רייס בורוז (נסיכת מאדים), פטריק רותפוס (שם הרוח) ואף את ספריה של אן לקי – אורחת הכבוד של פסטיבל אייקון 2018 (יושרה שניונית, חרב שניונית) והרשימה עוד ארוכה.

כמו כן היה מעורכי כתב העת הז'אנרי החלוצי  פנטסיה 2000 וממייסדי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, ואף עמד בראשה בשנותיה הראשונות.

בזכות פעילויותיו הבלתי פוסקות לקידום התרבות הז'אנרית בישראל דורות של חובבים נולדו וגדלו אל תוך ישראל בה יש עוד ועוד חומרי קריאה בעברית, ולאחר מכן גם אגודה, אירועים ואינספור חוויות וחברים.

 

בזכות כל אלה ועוד, אנחנו שמחים ונרגשים להעניק לו את אות דרקון הזהב לשנת 2017 ולומר המון תודה!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.