מוחות אפלים (2018) THE DARKEST MINDS

אפריל 5, 2018

מוחות אפלים - סרטי מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית

המתח הבין-דורי מגיע לרמות חדשות ב"מוחות אפלים", סרט מדע בדיוני שצפוי להגיע בקיץ הקרוב

סרט המדע הבדיוני, "מוחות אפלים", שצפוי להגיע אלינו בקיץ הקרוב, מבוסס על סדרה פופולרית מאוד של ספרים ונובלות, מאת אלכסנדרה בראקן. כשלעצמו, הנתון הזה לא אומר יותר מדי. לא חסרים סרטים שמבוססים על סדרות ספרים מצליחות, שמבוצעים רע וצוללים בקופות. מבחינה היסטורית, אין יותר מדי מקום לאופטימיות: מאז הארי פוטר, אף סדרת ספרים דומה לא זכתה להצלחה שכזאת בעיבוד למסך הגדול. מאז "משחקי הרעב", אף סדרת סרטים דומה לא הצליחה להמריא, קל וחומר להיות רווחית.

ובכל זאת, כחובבי הז'אנר, אנחנו אופטימיים ומקווים לטוב – והיי, אם הסרט לא יצליח, לפחות נכיר סדרה חדשה של ספרים מעניינים (אלה, כמובן, כבר הוכיחו את עצמם ברחבי העולם, כי אחרת לא היה סרט). אם ניתן לשפוט מעלילת הסרט ומיצירותיה של בראקן, זוהי סופרת שחובבי וחובבות ספרות נוער ירצו להכיר ולעקוב אחריה.

 

תקציר העלילה

אחרי שמגיפה מחסלת 98% מילדי אמריקה, 2% השורדים מפתחים כוחות על ונאספים
אל מחנות  כליאה. נערה בת 16 נמלטת מהמחנה ומצטרפת אל קבוצת צעירים במנוסה מהממשלה.

 

קצת על המחברת

לאלכס בראקן סיפור חיים נפלא, לדעתי. הסופרת האמריקאית נולדה וגדלה באריזונה. בתור ביתו של אספן "מלחמת הכוכבים", היא התבגרה בתוך שרשרת אינסופית של ביקורים בכנסים של "מלחמת הכוכבים" וירידי צעצועים, שעזרו להצית את דמיונה ואת אהבתה הגדולה לקריאה.

לאחר שסיימה את בית הספר התיכון למדה לתואר דו-חוגי באנגלית ובהיסטוריה. בשנתה האחרונה בקולג' מכרה את הספר הראשון שלה, Brightly Woven. לאחר מכן עברה לניו יורק, כדי לעבוד בהוצאה שמתמחה בספרי ילדים – בתחילה בתור עוזרת עריכה ואז בשיווק. אחרי שש שנים, היא החליטה "לקפוץ למים" ועברה לכתוב במשרה מלאה. כעת היא מתגוררת באריזונה עם גור קטנטן בשם טניסון, בבית שכל הזמן עולה על גדותיו מספרים.

כיום, אלכס היא סופרת רבי מכר של הניו יורק טיימס וה-USA TODAY. ספריה זמינים בכל רחבי העולם ותורגמו ל-15 שפות.

 

הקשר הגלקטי

באקט נפלא של סגירת מעגל, אלכס היא גם המחברת של "הנסיכה, הנוכל ונער החווה" – אחד מספרי "מלחמת הכוכבים" שמגולל את סיפור האירועים של "תקווה חדשה" (הסרט הראשון של "מלחמת הכוכבים"). למעוניינים, הספר תורגם לעברית על ידי דידי חנוך וראה אור בהוצאת משכל.

מוחות אפלים
במאית: ג'ניפר יון נלסון
שחקנים: אמנדלה סטנברג (הכול, הכול), מנדי מור (החיים עצמם), גוונדלין כריסטי (משחקי הכס)
בכורת הסרט: 02.08.18

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.