ספר האבק: סירת מבטחים – בחזרה אל חומריו האפלים

מרץ 14, 2018

ספר האבק: סירת מבטחים - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

"סירת מבטחים", הספר הראשון בסדרת "ספר האבק" מאת פיליפ פולמן, מגיע למדפי הספרים

אי אז, בסוף שנות ה-90, במקביל לעלייתה של סדרת "הארי פוטר", סדרה אחרת, טרילוגיה, נחשבה לאחת המבטיחות – "חומריו האפלים", מאת פיליפ פולמן. הטרילוגיה הוכתרה כאחת היצירות הספרותיות הטובות ביותר בכל הזמנים על ידי ניוזוויק ואנטרטיינמנט ויקלי. הספרים אפילו החלו להפוך לפרנצ'ייז קולנועי, בכיכובם של דניאל קרייג, ניקול קידמן, אווה גרין וסם אליוט הנפלא. בכנסים של פנטזיה ומדע בדיוני, היו הרצאות על הסדרה ו"קהילת מעריצים" של פולמן נראה על הדרך להתבסס, כמו קהילות מעריצים אחרות.

זה היה דווקא אחלה סרט. אבל אז הספר השני יצא, והוא היה מאוד שונה באווירה שלו מהספר הראשון. הספר השלישי, בתורו, היה שונה משני הראשונים, וכל העסק די ירד מהמסילה. זה לא שהספרים היו לא טובים. זאת הייתה טרילוגיה אמיצה ופורצת דרך. אלא שהכיוון שהספרים לקחו הרצין מאוד את האווירה והפך את פרנצ'ייז הסרטים לבלתי אפשרי.

18 שנה חלפו. "הארי פוטר" נותר מותג חזק ומוכר לכול. "חומריו האפלים" די נשכח, אבל הספרים נותרו טובים כשהיו, והפכו לקלאסיקה שקטה… עד עכשיו. בסדרת "ספר האבק" פולמן חוזר לסיפורה הדרמטי של ליירה ולעולם הפנטזיה העשיר של סדרת חומריו האפלים. בהתחשב בסגנונו הייחודי של פולמן, זהו בהחלט אירוע ספרותי שלא כדאי לפספס. יתירה מזאת, כיוון שהסדרה החדשה מתרחשת מוקדם יותר מבחינה כרונולוגית מהטרילוגיה המקורית, סביר להניח שתוכלו לגשת אל "סירת מבטחים" כבר עכשיו, ולהתקדם אל הטרילוגיה משנות ה-90 בהמשך.

 

תקציר העלילה

למלקולם הסקרן יש חוש בלשי – הוא שם לב לכל פרט ומקשיב לכל שיחה המתקיימת בפונדק של הוריו שעל גדות נהר התמזה. באחד הטיולים בסירה האהובה שלו הוא מוצא הודעה מוזרה על חומר סודי ושמו "אבק" ומנסה לגלות למי היא מיועדת. עד מהרה הוא נשאב לתוך מזימה אפלה ולמאבק מסוכן בין מחתרת מדענים לשלטון הקנאי של המגיסטריום.

עוד ועוד דמויות חשודות מגיעות לפונדק: לורד עזריאל המסתורי, ז'רר בּוֹנֶוויל המצמרר, סוכני ממשל מאיימים.  כולם מתעניינים בדבר אחד: תינוקת קטנה ושמה ליירה, שהובאה אל המנזר הסמוך. מלקולם לא יודע למה התינוקת חשובה כל כך, אבל ברור לו שהיא זקוקה לעזרתו. כאשר שטפון נורא מאיים להטביע את הכול, מלקלום מבין שהוא חייב להביא את ליירה לחוף מבטחים, גם אם לשם כך יאלץ להיאבק באיתני הטבע ובכוחות גדולים עוד יותר.

 

על המחבר

פיליפ פולמן נולד בשנת 1946 בנוריץ' שבצפון אנגליה. הוא למד ספרות אנגלית באוניברסיטת אוקספורד וכשהיה בן 25 החל לעבוד כמורה לספרות ומאוחר יותר כמרצה בווסטמינסטר קולג'. מסִפרי הילדות האהובים עליו: "המומינים" מאת טובה יאנסן, "קים" מאת רודיארד קיפלינג ואוסף המעשיות של האחים גרים.

ספריו הרבים לילדים ולנוער זכו בפרסים יוקרתיים, ובהם פרס אסטריד לינדגרן, פרס קרנגי, פרס וייטברד ופרס הגרדיאן. הם תורגמו לעשרות שפות, וזכו לעיבודים לתיאטרון, לטלוויזיה ולקולנוע, למאמרי ביקורת ולמחקרים ספרותיים.

 

בואו לקרוא את הפרק הראשון

 

בקרו באתר הבית של פיליפ פולמן

סירת מבטחים
סדרת ספר האבק #1
מאת פיליפ פולמן
תרגום מאנגלית: יעל אכמון
הוצאה: זמורה-ביתן (2018)
415 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.