גילגמש הצעיר וחוטף הגורזלים – קמפיין הדסטארט

מרץ 10, 2018

גילגמש הצעיר וחוטף הגורזלים - ספרי ילדים - הספרייה הפנטסטית

"גילגמש הצעיר וחוטף הגורזלים" הוא הספר השלישי בסדרת גילגמש הצעיר הנפלאה, והוא זקוק לעזרתכם כדי להגיע למדפים

סדרת גילגמש הצעיר, מאת שירלי גרץ מלווה אותנו מ-2016, ופורסמו בה עד היום שני ספרים: "גילגמש הצעיר והגן המכושף", ו"גילגמש הצעיר והמסע לשאול". מחברת הסדרה, שהיא גם דוקטור לאשורולוגיה, בחרה בדרך מעניינת ואמיצה להוציא את הסדרה: במקום לפנות להוצאות הממוסדות (וסביר להניח שלפחות אחת הייתה מקבלת את הספר הראשון והמרתק), היא מימנה את הוצאתו באמצעות מימון המון. כלומר, אם תצליח לעורר מספיק ביקוש לספר, הוא יצא – אם לא יהיה לו ביקוש, הוא לא.

ובכן, ליווינו את הסדרה בספרייה הפנטסטית מן הקמפיין הראשון, וכמובן שהוא נחל הצלחה, וכך גם הספר השני. גרץ הצליחה לקחת את האפוס המסופוטמי העתיק, להעניק לו טוויסט חדשני ולהקסים את קהל הקוראים הצעיר של מאה ה-21. חלק לא מבוטל מן הקרדיט מגיע, כמובן, גם למאייר המוכשר, אוריאל זוהר, שהצית את דמיונם של הקוראים עם איוריו המרהיבים ומלאי ההשראה. אם גם אתם, כמונו, עוקבים אחרי הסדרה וקראתם את הספרים הקודמים, אנחנו לא צריכים להמשיך ולספר לכם, אתם כבר יודעים ויודעות.

כעת אנחנו שמחים לבשר לכם על שובם של גילגמש הצעיר וחברו אנכידו, שחוזרים עם הרפתקאות מסמרות שיער, דמויות חדשות והפתעה! כמו כן, לבקשת הקוראים (ואני ביניהם) הספר ארוך יותר! אז זאת ההזדמנות שלכם לקחת חלק בקסם ולסייע בהוצאתו לאור של הספר השלישי בסדרה, "גילגמש הצעיר וחוטף הגורזלים".

לחצו כאן כדי להגיע אל קמפיין המימון בהדסטארט

אבל מה קורה הפעם?

נשר האנזו, יצור מיתולוגי עם ראש של אריה וגוף ציפור, מבקש עזרה מגילגמש ומאנכידו, כי המפלצת חומבבה חטפה את ילדיו – הגורזלים. גילגמש ואנכידו יוצאים להציל את הגורזלים, ובדרך מצטרפת אליהם מכשפה צעירה בשם גי. בדרך הם עוברים כמה וכמה הרפתקאות עד שיגיעו ליער הארזים, מקום מושבו של חומבבה.

אבל האם יצליחו לשחרר את הגורזלים? ומה יקרה עם הנבואה של המכשפה הגדולה, שאחד מהם לא יחזור כפי שהלך?

הצטרפו אל גילגמש וחבריו למסע הרפתקאות מרתק על רקע המיתולוגיה הנפלאה של שומר העתיקה, בספר ילדים לראשית קריאה, שמתאים במיוחד לילדים בכיתות א'-ד', ומוכיח שאפשר לכתוב ספרי ראשית קריאה שהם גם מרתקים עלילתית.

 

איך נולדה הסדרה

במהלך לימודיי לתואר השלישי באשורולוגיה, קראה שירלי גרץ שוב ושוב יצירות מופלאות מתוך המיתולוגיה של המזרח הקדום. אחת מהיצירות הללו הייתה "עלילות גילגמש". גילגמש ההיסטורי היה מלך רודן וקצת היפר-אקטיבי, והרפתקאותיו העניקו לגרץ את ההשראה לסדרת הספרים של גילגמש הצעיר. מצד אחד התאמצה לשמור על מוטיבים ודמויות מתוך האפוס העתיק,ומצד שני נתנה לצד היצירתי שבה ולקולה האישי להשתובב. את התוצאה תוכלו למצוא על מדפי ספריות וחנויות ספרים, וכמובן על שידות הספרים ליד המיטה של ילדים בכל רחבי הארץ.

רוצים לדעת עוד על המחברת? ד"ר גרץ ריתקה אותנו כשהתראיינה אצלנו לקראת הוצאתו של גילגמש הצעיר והמסע לשאול

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.