הספרייה הפנטסטית

המושכת בחוטים - אופיר פורמן - טיזר מימון המונים

קול קורא להגשת סיפורים – היה יהיה 2018

מרץ 9, 2018

קול קורא להגשת סיפורים - היה יהיה 2018 - הספרייה הפנטסטית

 

כותבות/ים סיפורים קצרים? זאת ההזדמנות שלכן/ם לפרסם מסיפוריכם ב"היה יהיה 2018" של האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה

מאז החלה לצאת "היה יהיה", האנתולוגיה השנתית של האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, ב-2009, היא קנתה לעצמה לא מעט חובבים. רבים מחזיקים בגאווה על המדף את כל כרכיה, מראשיתה ועד היום. זה לא דבר של מה בכך, כיוון שכבר 9 שנים שמתפרסמים באסופה סיפורים פרי עטם של סופרות וסופרים ישראלים. אולי עבור החובבים של היום זה לא נשמע מרשים כל כך, אבל עבור חובבים מבוגרים יותר, שגדלו בשממה היצירתית של המדע הבדיוני והפנטסיה בישראל של המאה הקודמת, זהו הישג מרגש.

נקודה מרגשת נוספת היא שכבר 9 שנים שרבים מן הסיפורים באנתולוגיה מועמדים ולעתים אף זוכים בפרס גפן – הפרס השנתי לספרות ספקולטיבית. זה לא היה כל כך מעניין אלמלא היה מדובר בפרס המתפקד במתכונת של בחירת קהל. וזה מעיד על קהל נפלא, מעורב, שקורא סיפורים ישראליים ואף מביע את דעתו על ידי הצבעה לסיפורים החביבים עליו. התקדמנו קצת ב-20 שנה של פעילות האגודה.

 

היה יהיה 2018 – ההזדמנות שלכם להצטרף ולפרסם

בימים אלה החל איסוף הסיפורים לכרך העשירי של "היֹה יהיה" – עשור של סיפורי מדע בדיוני ופנטסיה מקוריים של יוצרות ויוצרים ישראלים. האסופה תצא לאור בפסטיבל אייקון 2018, שייערך בסוכות.

זו השנה העשירית שהאגודה מזמינים אתכן ואתכם לשלוח סיפורים, כאשר היצירות שמתקבלות זוכות לעבור עריכה מקצועית ולהתפרסם בקרב קהל קוראים מסור וחובב מדע בדיוני ופנטסיה. אורקים המטיסים חלליות, ערפדים חוזרים בזמן להרוג את נפוליאון השלישי, קורות היצורים הקטנים שחיים בחור המנעול – כולם יתקבלו בברכה. שלחו את הסיפורים לעורך האסופה, אהוד מימון.

 

כל מה שחשוב לדעת:

תאריך אחרון למשלוח – 20.5.2018.

חשוב! יש לציין בראש הדף הראשון של הסיפור את שם המחברת או המחבר, כתובת דוא"ל להתקשרות ומספר מילים מקורב. בנושא המייל יש לכתוב "סיפור להיה יהיה 2018".

את הסיפורים יש לשלוח בפורמט word או rtf.

תשובות לשאלות נפוצות:
1. אין גבול תחתון לאורך הסיפורים; הגבול העליון הוא 20,000 מילים.
2. אין לשלוח סיפורים שפורסמו בעבר במקומות אחרים (אפשר לשלוח סיפורים שנשלחו לתחרויות, אחרי סיום התחרות).
3. למרבה הצער אין לצוות האנתולוגיה זמן ומשאבים לתרגם סיפורים, ולכן אין לשלוח סיפורים שאינם בעברית.
בשאלות נוספות אנא שלחו מייל לעורך.

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.