הקיר המשונה של מיס פרגרין – תערוכת אמנות

ספטמבר 25, 2016

הקיר המשונה של מיס פרגרין - תערוכת אמנות - הספרייה הפנטסטית
ציורה של אירנה אייזן, הדפס על קנבס, Portrait with Lily

בואו לבקר בתערוכה קבוצתית בהשראת סרטו החדש של טים ברטון, "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים"

בכורת הסרט "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים", המבוסס על סדרת הספרים מאת רנסום ריגס, כבר מעבר לפינה. כמה נחמד לראות שהספרים והסרט, בבימויו של טים ברטון מהווים השראה לאירוע יוצא דופן במרחב הז'אנרי – תערוכת אמנות, שתתארח בגלריה: פחות מאלף, בדן דיזיין סנטר.

בסרטו החדש של הבמאי טים ברטון מובטח לצופים ביקור נוסף במחוזות החזון הוויזואלי יוצא הדופן שמאפיין את יצירות הבמאי. אך הפעם צפוי ברטון להפיח חיים מונפשים בדמויות המשונות להפליא מתוך רב המכר האהוב של ריגס. בין הנושאים של היצירות בתערוכה הקבוצתית – יצורים בני כלאיים, דמויות משונות, מקומות מסתוריים ומכשפים ועוד.

העבודות שנבחרו על ידי אוצר התערוכה ומנהל הגלריה, יועד בר נוי, תתפרשנה על פני שני קירות, וכן על כר דשא שהונח בחלל הגלריה ועליו יוצגו פסלים ייחודיים. למרות שגם זה יכול היה להיות מרגש, רוב האמנים המציגים לא יצרו את עבודותיהם בהקשר ישיר לטים ברטון או לסרטו החדש. זהו פשוט סגנון יצירתם, ובכך הם ממקמים את יצירתו הספרותית של ריגס ואת זו הקולנועית של ברטון בקונטקסט התרבותי והזרם האסתטי אליו הן משתייכות.

.

האמנים המציגים

עם האמנים שיציגו בתערוכה נמנית אמנית הרחוב האנונימית, לצי, שביצירותיה מופיעות דמויות אנדורגניות, משונות, חסרות פרופורציה אנושית ובעלות עיוותים. עם זאת, עבודותיה מאופיינות גם בהומור רב ובביקורת מרומזת על חיי הצריכה ועל החיפוש הבלתי פוסק באינטראקציה אנושית.

נמרוד סחייק, בוגר שנקר, יציג עבודות פיסול חדשות מתוך הסדרה 'נער אפון'. סחייק יוצר מייצבים גדולי מימד ספק אנושיים ספק חייזריים המציגים יצורים עובריים העשויים עץ, גבס, מתכת, ביפרגלס ועוד.

עוד מהאמנים שיצירותיהם יוצגו בתערוכה: הציירת אירנה אייזן, הצלם יואב פרידלנדר, ורד גרשטנקורן, שי כץ, שילה אורינגר, בזוקה ג'ו ועוד. גלריה פחות מאלף מציגה למעלה מ-150 אמנים ותיקים וצעירים כאחד.

 

התערוכה תפתח ביום  28.9  ותנעל ביום 20.10

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.