הארץ בלהבות – המשחק של אנדר

אפריל 4, 2016

הארץ בלהבות - אורסון סקוט קארד - הספרייה הפנטסטית

הארץ בלהבות, הספר השני בטרילוגיית מלחמת הפורמיקים הראשונה, מאת אורסון סקוט קארד ראה אור אתמול

יום שמח היה אתמול, כאשר הוצאת אופוס הכריזה על יציאתו של "הארץ בלהבות", הספר השני בטרילוגיית הפריקוול של "המשחק של אנדר" (אחרי "והארץ אינה יודעת"). למי שלא מכיר, "המשחק של אנדר", הוא אחד מספרי המדע הבדיוני היותר ידועים במחצית השנייה של המאה ה-20, ונכתב על ידי הסופר האמריקאי אורסון סקוט קארד (שאף התארח בארץ, במסגרת פסטיבל אייקון, לפני כעשר שנים). הסיפור מגולל את קורותיו של אנדר (אנדרו) וויגין, ילד גאון, שנשלח לבית ספר צבאי ללחימה, על מנת להכשירו כמפקד בצי החלל של כדור הארץ, במלחמתם נגד זן חייזרים קטלני בשם "הבאגים", בשל דמיונם של החייזרים לחרקים. מהגיעו אל בית הספר, ויש מי שיגיד שאף קודם לכן, אנדר נמצא תחת מעקב מתמיד כמושא למשחק פסיכולוגי אכזרי שתפקידו אחד – להפוך את הילד הגאון למצביא צבאי מושלם, מבריק, קר ונטול רחמים. במהלך העלילה ניתן לראות כיצד אנדר מתפתח ולעקוב אחר המחיר אותו גובה ממנו התהליך. את הסוף נשאיר חסוי לטובת מי שעדיין ירצו לקרוא.

"המשחק של אנדר" החל את דרכו כסיפור קצר במגזין בשם "אנלוג" ב-1977. מספר שנים לאחר מכן, קארד הרחיב את הסיפור והפך אותו לספר באורך מלא, ב-1985. הספר היה לרב-מכר אדיר, ובמידה רבה נחשב כזה עד היום. ספק אם יצא אי פעם מן הדפוס, מאז שראה אור לראשונה. כמו כן, זיכה "אנדר" את מחברו בפרסי ההוגו והנבולה ובקריירה מצליחה שנמשכת עד היום. לפני שנים ספורות עובד "המשחק של אנדר" לסרט הוליוודי עתיר תקציב בכיכובם של הריסון פורד, בן קינגסלי ואסא באטרפילד. אך בניגוד לספר המבריק, המרחף באפס כבידה ונקרא בזריזות ובהנאה, הסרט חש היטב את כוח הכבידה של המעריצים, כאשר צלל עד מהרה בקופות, מוחק בדרכו כל סיכוי לפרנצ'ייז חדש.

אותו ספר והעולם המרתק אותו יצר קארד הביאו ליצירתן של לא פחות משלוש סדרות ספרים, כאשר טרילוגיית "מלחמת הפורמיקים הראשונה" חוזרת אחורה בזמן ומציגה את השתלשלות העניינים שהובילו ליצירת המצב בו פותח "המשחק של אנדר". בשורה התחתונה, אם עוד לא קראתם את "המשחק של אנדר", הגיע הזמן. זה בהחלט יעזור לכם להעביר את הזמן בקריאה מהנה, מבלי לדאוג מכך שהסיפור לא יסתיים. אחרי הכול, הוא כבר הסתיים.

 

מגב הכריכה

מאה שנים לפני אנדר, הגיעו הפורמיקים אל כדור הארץ בסוּפה של אש ומוות, זוהי סיפורה של מלחמת הפורמיקים הראשונה.

ספינת ענק של חייזרים פלשה בצרחה אל מערכת השמש במהירות הקרובה למהירות האור. היא האטה ונכנסה למסלול סביב כדור הארץ, כשהיא מותירה אחריה שובל של חורבן ושל הרס. תחנות שקילה מרוחקות מעבר לפלוטו ותחנות הסחר הגדולות בחגורת האסטרואידים הושמדו. עשרות אלפי בני אדם נהרגו. שדה הכוח שנוצר סביב הספינה שיבש לחלוטין את התקשורת של בני האדם בחלל.

למרות זאת הצליח ויקטור דלגדו להגיע אל הירח לפני החייזרים ולמסור את ההודעה על בואם. אך רק בקושי. ורק כדי לגלות שאיש אינו מאמין לו לגבי האיום הקרב. הממשלות מסרבות להאמין עד שכבר מאוחר מדי, וכשזה קורה – רק משטרת המבצעים הניידת בפיקודו של וויט אוטול מסוגלת לפעול במהירות מול האיום.

"הקצב סצנות האקשן יספקו את כל חובבי המדע הבדיוני המלחמתי הלהוטים, ובו-בזמן הרמה הגבוהה שאליה התרגלנו לצפות מקארד קיימת בדמויות ובבסיס האתי הניצב מתחת לפעולה. מלחמות הפורמיקים בונות את היסודות של סאגת אנדר וויגין, ומבטיחות לתרום למוניטין של קארד ושל ג'ונסטון, ששיתף איתו פעולה בכתיבה".

לפרטים נוספים, בקרו באתר הבית של אורסון סקוט קארד

לרכישה ישירה, בקרו בחנות של הוצאת אופוס

לקריאת הפרק הראשון

 

הארץ בלהבות

סדרה: מלחמת הפורמיקים הראשונה

מאת: אורסון סקוט קארד

תרגום מאנגלית: בועז וייס

הוצאת אופוס (2016)

מספר עמודים: 448

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.