גילגמש הצעיר והגן המכושף

פברואר 12, 2016

גילגמש הצעיר והגן המכושף - הספרייה הפנטסטית

שירלי גרץ, דוקטור לאשורולוגיה, כתבה את "גילגמש הצעיר והגן המכושף", ואתם יכולים לעזור לה להוציא אותו

שירלי גרץ סיימה לפני כשנתיים וחצי את התואר השלישי באשורולוגיה, אותו עשתה באוניברסיטת בן גוריון. בין היצירות אותן המופלאות של המזרח הקדום אותן קראה, הייתה "עלילות גילגמש", אותו אפוס מסופוטמי עתיק, שבא לעולם למעלה מאלפיים שנה לפני שישו היה בתכנון, קל וחומר ספירתו. הסיפורים על גילגמש, מלך ארך העניקו לגרץ השראה, וכך נולד "גילגמש הצעיר והגן המכושף", ספר מסקרן למראה, המיועד לילדים בגיל יסודי וראשית קריאה.

מלבד ההנגשה של הסיפורים הנפלאים מן העת העתיקה, מלווים את הספר איורים מרהיבים ומעוררי דמיון, פרי ידיו של המאייר אוריאל זוהר. כמו כן, מצורפים אל הספר קטעים קצרים בכתב יתדות, אותם מוזמנים הקוראים הצעירים לפענח.

 

תקציר העלילה

גילגמש הצעיר והגן המכושף הינו ספר הרפתקאות המתרחש בארץ שומר לפני כ-5,000 שנה.

יום אחד גילגמש הצעיר נענה לאתגר שמציב לו אחד מחבריו וכתוצאה מכך הוא שובר בטעות פסל של אל- חטא נורא בארץ שומר. האלים יורדים מהשמיים ומזדעזעים מהפסל השבור. אנליל שולח אותו לגן המכושף ומטיל עליו משימה: למצוא פרא-אדם בשם אנכידו.

 

על פניו, נראה שמדובר בפרויקט בשל וראוי. שמו של הספר נכון ומסקרן, האיורים נכונים ומושכים את העין, והקטעים הקצרים הכתובים בכתב יתדות נשמעים כמו משהו שילדים סקרנים יותר מישמחו ללמוד ולפענח. לפחות, אני בטוח שאני הילד, לא הייתי פוסח על ספר שכזה. כעת, כל שנותר הוא לעזור למחברת להגיע אל סכום היעד בפרויקט הגיוס שלה ולאפשר לסיפוריו של גיגמש להלהיב שוב דור חדש של קוראים.

 

לרכישת הספר ולתמיכה בפרויקט

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.