אות דרקון הזהב 2015 – תרומה לז'אנר הפנטזיה

ינואר 3, 2016

אות דרקון הזהב - תרומה לז'אנר הפנטזיה - הספרייה הפנטסטית
אות דרקון הזהב של הספרייה הפנטסטית 2015

אות דרקון הזהב של הספרייה הפנטסטית – על תרומה יוצאת דופן לז'אנר הפנטזיה

בקטגוריית התרומה לז'אנר הפנטזיה הזוכה באות דרקון הזהב של הספרייה הפנטסטית לשנת 2015 היא גילי בר-הלל סמו, מקימת הוצאת עוץ, על תרגום ספרי ההמשך בסדרת ספרי עוץ.

גילי בר-הלל סמו - זוכת אות דרקון הזהב 2015 - הספרייה הפנטסטית
גילי בר-הלל סמו

14 ספרי עוץ, אותם כתב הסופר ל. פרנק באום בראשית המאה ה-20, הם בעלי מקום של כבוד בתרבות האמריקאית בפרט ובתרבות המודרנית בכלל. הם מן היסודות עליהם נבנה ז'אנר הפנטזיה כפי שאנו מכירים אותו כיום. במאה השנים האחרונות נהנו דורות של קוראים מן הספרים עתירי הדימיון ושבו לבקר בארץ עוץ המופלאה, פעם אחר פעם. אך בישראל, הרוב המכריע של הציבור כלל לא היה מודע לקיומם של ספרי ההמשך, משום שאלה מעולם לא תורגמו והופצו בישראל בהצלחה.

את המצב הזה באה בר-הלל סמו לשנות, ולקחה על עצמה את תרגום שאר הספרים בסדרה. מתוך אהבת אין-קץ לעולם אותו ברא באום, הקימה המתרגמת הוצאה, החלה לתרגם את ספריו הבאים של המחבר ולהוציא אותם במהדורות יפהפיות. כך, לראשונה, זוכים קוראי העברית לחזות בהתפתחותה של ממלכת עוץ וליהנות מספרים קסומים בניחוח של פעם.

ביום מן הימים, ילדי ישראל ישמעו מהוריהם שפעם, במאה הקודמת, אף אחד לא הכיר את כל ספרי עוץ בארץ, והילדים רק יצחקו, יחשבו שהוריהם ממציאים דברים שוב, ורק ידרשו "תקריאו לי עוד"!

הוצאת עוץ - גילי בר-הלל סמו - הספרייה הפנטסטית
זוכה אות דרקון הזהב לשנת 2015
ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.