פאנטום VOD – ערוץ גיקי חדש

דצמבר 10, 2015

פאנטום VOD - הספרייה הפנטסטית

האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה מזמינה אתכם להעשיר את היום עם "פאנטום VOD" – אתר על טהרת התכנים הגיקיים.

שירותי ה-VOD בישראל צברו תאוצה בשנים האחרונות, כתגובה לשינויים בהרגלי הצפייה המצביעים על נטישת ערוצי הטלוויזיה המסורתיים לטובת צפייה בתכנים על פי דרישה. הבעיה היא שבכל מקום פוגשים שוב ושוב את אותם התכנים שכבר מיצו את עצמם בקולנוע ובערוצי הסדרות והסרטים בטלוויזיה. מי שרוצה תוכן חדש ומקורי, נאלץ לתור אחריו במרחבי התוכן האינסופיים של האינטרנט.

תומר שלו, מייסד פאנטום VOD, מרחיב על המניעים מאחורי הקמת הערוץ: "נבירה אקראית באתרי הווידיאו השונים, בחיפוש אחרי תכנים איכותיים, עלולה להיות חוויה מתסכלת, במיוחד אם כל המטרה היא למצוא משהו חדש ומלהיב שאתה עוד לא מכיר".

"הרעיון שלנו באגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה היה לתת לקהל חובבי הפנטסיה והמדע הבדיוני,  שהוא לרוב קהל מתוחכם שמחפש תוכן חדשני ויצירתי, גישה נוחה לקטלוג וידיאו מסונן בקפידה, שמביא את מיטב תכני המדע הבדיוני והפנטסיה האלטרנטיביים מהרשת, מוכנים לצפייה בלחיצת כפתור, ועם חותמת איכות שלנו. מכיוון שאנחנו גוף ללא למטרות רווח, הכול ידידותי מאוד למשתמש – לא צריך להירשם, אנחנו לא עוצרים לפרסומות ובשום שלב לא תידרשו לשלוף את כרטיס האשראי", מבטיח שלו.

השיטוט ב"פאנטום VOD" אינטואיטיבי ביותר, שכן האתר מחולק בצורה נוחה לערוצי תוכן ממוקדים, כמו "סדרות חובבים" "ערוץ האנימציה" או "סרטים קצרים מישראל". התכנים עברו מיון קפדני בידי צוות האתר וצורפו להם תקצירים. בנוסף לתכנים מהרשת, יוכלו הגולשים ליהנות באתר ממאות שעות של הרצאות, מופעים ושלל אירועים מפסטיבל "אייקון" ו"עולמות", שמובאים במלואם. כך יכול הציבור הרחב להיחשף למקצת מן התוכן האיכותי של הכנסים הישראליים בתחום.

"זהו ללא ספק מאגר הרצאות הפנטסיה והמד"ב הגדול בישראל", מעיד שלו, "ואנחנו ממשיכים להוסיף לו תוכן מקורי לאורך כל השנה, מתוך שאיפה להשאיר טעם של עוד ולפגוש את הצופים גם פנים אל פנים בפעילויות שאנו מקיימים לאורך השנה.

 

ערוץ חדש – קולות חדשים!

מטבע הדברים, יש לציין מראש, בפאנטום VOD לא נמצאים הלהיטים ההוליוודיים האחרונים. לדברי שלו, "אנחנו לא שואפים להתחרות בגופי השידור ולהיכנע למיינסטרים". מלבד זאת, לא ממש חסרים ערוצים בהם ניתן לצפות בתכנים מסוג זה. תחת זאת, מסביר מקים האתר, "כל התוכן שבחרנו להציג הוא חדש לחלוטין ומפתיע, ועם זאת מדובר בתוכן איכותי ומסקרן".

"כמקובל בפעילויות האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה", מספר שלו, "פאנטום VOD מופעל על ידי מתנדבים, אך כולם אנשי תוכן מקצועיים. השילוב הזה מאפשר לנו לתת מאה אחוז בידור באפס עלות. ספריית ה-VOD  שלנו גדלה משבוע לשבוע, כך שבהחלט מומלץ להכניס אותנו לרשימת המועדפים".

 

סרטים קצרים – כבוד גדול

אחד מן ההיבטים הייחודיים של האתר הוא מקום הכבוד אותו הוא מעניק לסרטים קצרים. סרטים אלו מעבירים סיפור שלם בפרק זמן של 5 – 15 דקות, בלבד. לכן, הם גם נוטים להיות מתוחכמים, חדים ויצירתיים במיוחד. כמו כן, בשל אורכם המצומצם, הם פתוחים גם בפני יוצרים מוכשרים שהמשאבים הדרושים לסרט באורך מלא לא עומדים לרשותם. באופן זה נפתחת הדלת לקולות חדשים ומסקרנים באמת, שלא נתונים בידי התעשייה. שלו משוכנע שקסמם של סרטים אלו יהפוך אותם לטרנד מצליח גם בישראל: "בעיניי הסרטים הקצרים האלה הם מעין 'חטיפים' קולנועיים, שאפשר לטעום מהם באופן ספונטני ובמנות קטנות – להבדיל מסרטים באורך מלא שנתפסים כבילוי שצריך לפנות לו זמן".

תוכלו לבלות שעות ארוכות בטעימה מהערוצים השונים של פאנטום VOD. בערוץ האנימציה תמצאו את מיטב הסרטים המונפשים הקצרים מכל רחבי העולם ובערוץ "פסטיבל אייקון 2015" מחכים לכם עשרות אירועים שצולמו בפסטיבל האחרון. ערוץ "סדרות הרשת" מציג סדרות קומדיה, פעולה, אימה ודרמה – הכול כמובן בז'אנר המדע הבדיוני והפנטזיה, במתכונת שמאפשרת צפייה רציפה בעונות שלמות ובאופן חוקי לחלוטין. לכן, אם אתם אוהבים מדע בדיוני ופנטסיה ורוצים לטעום את המיטב שיש לאינטרנט להציע, תוכלו לעשות זאת בקלות רבה יותר מאי פעם.

לכניסה לאתר "פאנטום VOD"

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.