הקמע 6: הבריחה מלוסיין

יוני 14, 2015

הקמע: הבריחה מלוסיין - קאזו קיבואישי - הספרייה הפנטסטית

הוצאת כתר הוציאה את הבריחה מלוסיין, הספר השישי בסדרת הקומיקס המצליחה בעולם: הקמע, מאת קאזוּ קיבואישי

לפני 3 שנים, אי אז ב-2012, פנו אליי מהוצאת כתר והציעו לי לקבל את הכרך הראשון בסדרת "הקמע" של קאזו קיבואישי, בטענה שהוא "מדהים". כיוון שבמרוצת השנים הגיעו לתיבת הספרייה הפנטסטית לא מעט ספרים מלווים בסופרלטיבים כאלה ואחרים, לא ייחסתי לכך חשיבות מרובה. מה רבה הייתה הפתעתי, לכן, כשקיבלתי לידיי רומן גרפי מושקע ויפהפה, עם רמזים של עלילה מדהימה. בקיצור, לשם שינוי, "הקמע" הוא כל מה שנטען על העטיפה: רומן גרפי סוחף, יפה להפליא, עם עלילה פנטסטית וקצבית, עם בדיוק הקמצוץ הנכון של אפלוליות, כדי להזכיר לקוראים שלפעמים פנטסיה יכולה להיות גם מסוכנת.

כמו כן, הבטיחו בכתר כי הכרכים הבאים לא יאחרו לבוא, ואכן, גם כאן הופתעתי לטובה. עד כה, ספרי סדרת הקמע יצאו בקצב ממוצע של שניים בשנה. זה טוב מאוד, כיוון שהסדרה התבררה גם כמותחת ובוגרת יותר מסדרות קומיקס רבות אחרות שהכרתי. כעת מגיע הכרך השישי בסדרה: "הבריחה מלוסיין", בו מעמיקים אמילי, נאבין ואמם עוד ועוד אל העולם הקסום אליו נקלעו, והוא ממשיך להתגלות ולהתפתח לנגד עיני הקוראים. הכרך הנוכחי מתמקד בעיקר בנאבין, ומציע שפע של קרבות אוויריים, רובוטים נלחמים ועוד. כל זאת מבלי לפגוע בקו העלילה המתפתח. לדברי קיבואישי, זהו הספר שעליו הכי נהנה לעבוד עד כה, כך שיש למה לצפות. כתמיד, איורי הנופים של קיבואישי והשילוב בין הטכנולוגי והקסום הם לא פחות מתענוג. אז נכון ששבוע הספר בדיוק הסתיים, ובכל זאת, אלו ספר וסדרה שתרצו על המדף!

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

נאבין וחבריו יוצאים אל העיר המסתורית לוסיין כדי למצוא שם את הדבר שיוכל לעזור להם לחסל את מלך האֶלפים. אבל האם הם צועדים אל תוך מלכודת?

בינתיים, אמילי חוזרת אל תוך הריק יחד עם מקס, משרתו הנאמן של מלך האֶלפים. אבל האם היא מנחשת אילו סודות אפלים יתגלו לה?

אמילי ונאבין, כל אחד במסע הפרטי שלו, נתונים בסכנה גדולה מתמיד.

"כתר" גאה להביא את הסדרה המופלאה של קאזו קיבואישי לקורא הישראלי.
הספר השביעי – בקרוב!

לבני 8 ומעלה

 

על המחבר

קאזו קיבואישי נולד בטוקיו ועבר עם משפחתו לארצות הברית בילדותו. הוא בוגר לימודי קולנוע באוניברסיטת קליפורניה, ייסד ועורך את Flight Anthologies, סדרת קומיקס מצליחה ועטורת שבחים, הנחשבת כיום לאחת מיצירות הקומיקס החשובות בשנות האלפיים ואת Daisy kutter: last train, קומיקס שזיכה אותו ב YALSA, בפרס הספר הטוב ביותר ליצירות לנוער. כיום מקדיש קיבואישי את כל זמנו ליצירת קומיקס.

 

קיבואישי מציג את הקמע: הבריחה מלוסיין:

 

הבריחה מלוסיין
סדרת הקמע
מאת: קאזו קיבואישי
תרגום מאנגלית: דנה זייברט
כתר ספרים (2015)
213 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.