ספר החיים – גיירמו דל טורו

מאי 30, 2014

ספר החיים - גיירמו דל טורו - הספרייה הפנטסטית

אחד מסרטי האנימציה עליהם תשמעו הרבה לקראת חורף 2014, הוא "ספר החיים", אותו מפיק גיירמו דל טורו

מאז שטים ברטון הוא כבר לא כל כך טים ברטון, גיירמו דל טורו החל לתפוס את מקומו בלבם של רבים בתור הקולנוען האפל, המשלב נרטיבים קולנועיים קסומים עם עיצוב אפלולי, מסקרן ומספק. כעת, נראה שאפילו עומד להיות לו שילוב של "הסיוט שלפני חג המולד" ו-"חתונת הרפאים" משלו. אלא שסרט האנימציה אותו מפיק הבמאי המקסיקני שואב את השראתו, בהתאם, מן התרבות המקסיקנית, וספציפית מיום המתים.  לאחר שהתגלגל הסרט מיד ליד תחת השם "יום המתים", הגיע לפתחו של דל טורו וזכה לשם הקצת פחות מורבידי "ספר החיים".

עלילת הסרט

"ספר החיים" הוא סיפור מסעו של מנולו, גבר צעיר אשר נקרע בין הרצון למלא אחר ציפיות משפחתו ובין נטיית לבו. בטרם יבחר את הדרך בה ילך, הוא יוצא למסע מופלא המתפרש על פני שלושה עולמות קסומים, בהם עליו להתמודד עם פחדיו הגדולים ביותר.

את הסרט מביים ג'ורג' ר. רודריגז ומפיק גיירמו דל טורו. אחד מן הדברים המסקרנים לגבי הסרט, מלבד שמו של טורו שמעטר פרויקטים רבים גם ככה, הוא המראה הייחודי. לפחות בתמונות, האנימציה הממוחשבת הצבעונית מזכירה לא רק את האמנות המקסיקנית, אלא גם את אמנות הקונספט לעיבוד החדש של דל טורו ל"פינוקיו", אותו הוא אמור להפיק עם גריס גרימלי המאייר, כבמאי.

"ספר החיים" צפוי לצאת לאקרנים לקראת האלווין השנה, ב-17 לאוקטובר 2014.

האתר הרשמי של "ספר החיים"

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.