אוקיינוס בקצה המשעול – ניל גיימן

פברואר 12, 2014

אוקיינוס בקצה המשעול - ניל גיימן - הספרייה הפנטסטית

תרגום ספרו החדש למבוגרים של ניל גיימן, "אוקיינוס בקצה המשעול", ראה אור בהוצאת הכורסא וידיעות ספרים

"אוקיינוס בקצה המשעול", ספרו החדש  של ניל גיימן למבוגרים, תואר כ"יצירה פורצת דרך של אמן ידוע ומוכשר. הוא מסופר מתוך הבנה עמוקה של כל מה שהופך אותנו לבני אנוש, וחושף את כוחם של סיפורים לגונן עלינו מפני האפלה השוכנת בחוץ ובפנים". ספר זה מציין את שובו של גיימן אל ספרות המבוגרים, לראשונה מאז "בני אנאנסי", אם לא מחשיבים סיפורים קצרים אותם פרסם במסגרות שונות. לאור זאת, זהו גם אחד מספריו האפלים של גיימן עד כה. הסיפור מציג התנגשות אימתנית ומרתקת בין עולם הילדות ובין עולם המבוגרים, כאשר הכול נשזר יחדיו עם קסם שהוא נורא ונפלא בעת ובעונה אחת. "אוקיינוס בקצה המשעול" נבחר לאחד מ-10 הספרים הנבחרים של אמזון לקיץ 2013 ולמקום הראשון ב"ספר האינדי הבא" לחודש יולי 2013.

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

סאסאקס, אנגליה, איש בגיל העמידה חוזר לעיר הולדתו להשתתף בלוויה. אף שהבית שבו גר נעלם כבר מזמן, הוא נמשך לחווה שבקצה המשעול, שם פגש בגיל שבע ילדה יוצאת דופן בשם לטי המפסטוק. הוא לא חשב על לטי כבר עשרות שנים, אך כשהוא מתיישב לצד הברכה (שכונתה בפיה אוקיינוס) מאחורי בית החווה המט לנפול, זיכרונות העבר מציפים אותו. זהו עבר מוזר מדי, מפחיד מדי ומסוכן מכדי שיקרה למישהו, לא כל שכן לילד קטן.

ארבעים שנה קודם לכן התאבד גבר במכונית גנובה ליד החווה הזאת. מותו של האיש הניע שורה של התרחשויות מדהימות. דבר-מה אפל שוחרר, דבר-מה מפחיד וכלל לא מובן לילד קטן. ולטי – קסומה, מנחמת וחכמה בהרבה מכפי גילה – הבטיחה להגן עליו בכל מחיר.

והנה דוגמה מה שהיה לביקורות להגיד עד כה:

"יש ספרים שאתה קורא. יש ספרים שמהם אתה נהנה. אבל ספרים מסוימים פשוט בולעים אותך כולך – לב ונשמה גם יחד."

ג'ואן האריס, מחברת "שוקולד".

"גיימן מוכשר במיוחד בניווט בנוף החלום האכזרי וחסר הוודאות של הילדות… מוחו הוא אוקיינוס אפל ללא תחתית, ובכל פעם שאני צולל לתוכו העולם נעלם ובמקומו נולד עולם נורא ויפה הרבה יותר שבתוכו אני טובע בשמחה."

ניו-יורק טיימס

על המחבר

סופר הפנטסיה, ניל גיימן, לא באמת זקוק להצגה, ובכל זאת נספר לכם כי גיימן הוא מחברם של למעלה מ-30 ספרים ורומנים גרפיים, ביניהם: "סנדמן", "לעולם-לא עולם", "אלים אמריקאים", "קורליין" ו"אבק כוכבים". ספריו מככבים באופן תדיר ברשימות רבי המכר של הניו יורק טיימס והוא זכה בפרסים ספרותיים רבים מספור, ביניהם פרס הפנטסיה העולמי, הוגו, בראם סטוקר, מדליית ניוברי ועוד. הוא יליד אנגליה וכיום, כשהוא לא טס ברחבי העולם, הוא חי בניו אינגלנד, עם אשתו – אמנדה פאקינג פאלמר.

בקרו באתר הבית של ניל גיימן

"אוקיינוס בקצה המשעול"
מאת: ניל גיימן
תרגום מאנגלית: דידי חנוך
הוצאת הכורסא וידיעות ספרים (2014)
199 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.