טרילוגיית המעבר: התריסר

ינואר 17, 2014

התריסר - ג'סטין קרונין - הספרייה הפנטסטית

סוף העולם היה רק ההתחלה‏! הופיע – "התריסר", הספר השני בטרילוגיה המצליחה, המעבר, מאת ג'סטין קרונין

הספר "המעבר", של ג'סטין קרונין הפך לרב-המכר בינלאומי וזכה להצלחה מדבקת כמעט כמו המגפה הקטלנית המתוארת בין דפיו. בספר הראשון בטרילוגיה, הציג הספר עולם זהה לעולמנו, רק בעתיד הקרוב, בו ניסוי ממשלתי שהשתבש ממיט על האנושות את האפוקליפסה, בדמות מגפה ערפדית. הכול קורה מהר – 32 דקות, אם נדייק. פריצת אבטחה במתקן סודי של ממשלת ארה"ב, מובילה לבריחה של תוצר מפלצתי של ניסוי צבאי, שלא צריך היה להתבצע מלכתחילה. אחרי לילה שכולו כאוס ומרחץ דמים, עולה השחר על אומה ועל עולם שלם שהשתנו לעד.

בעת שהתרבות האנושית מתפוררת במהירות מטורפת, שני אנשים מחפשים מקום מפלט: סוכן אף.בי.איי בשם בראד וולגסט ויתומה בת שש, בשם איימי הרפר בלפונטה, שהיא עצמה פלטה של אותו פרויקט זוועתי שהביא, הלכה למעשה, ליום הדין. כעת, בספר ההמשך, "התריסר", מתרחבת היריעה והעלילה מסתבכת, ‏שעה שמסעם האפי של השורדים נמשך, בלב הכאוס שנותר, עם מותה של התרבות האנושית.

אם להאמין להייפ, מדובר בטרילוגיה שעוד נשמע עליה הרבה. לסטיבן קינג, בעל התואר הלא-רשמי, "מלך ספרות האימה", היו רק דברים טובים להגיד על הספר הראשון:

לא לעתים קרובות יוצא לאור רומן מושלם: סיפור מרתק, כתוב בכישרון ובעושר ומתובל בדמיון חסר גבולות… קראו חמישה-עשר עמודים ותגלו שגם אתם נלכדתם ברשת. קראו שלושים עמודים ותגלו שאתם שבויים וקוראים בשקיקה עמוק אל תוך הלילה. חיוניות כמו שיש בספר הזה אפשר למצוא רק ביצירות פנטזיה אפיות ועתירות דמיון. מה עוד אוכל לומר? רק דבר אחד: קראו את הספר והעולם המוכר שלכם ייעלם.

כיאה לספרים שהופכים ללהיטם מהירים, גם הזכויות על עיבוד הספרים לקולנוע כבר נרכשו, והפכו את קרונין לאדם אמיד. פוקס המאה ה-20 וחברת ההפקות של רידלי סקוט רכשו את הזכויות כבר ב-2007, עבור 1.75 מיליון דולר, אפילו לפני שכתיבת הספר הסתיימה. אם להאמין לשמועות, רידלי סקוט עצמו שקל לביים את הסרט, אך בסופו של דבר נבחר מאט ריבס (קלוברפילד) למלא את התפקיד במקומו.  תחילה, נמסרה מלאכת כתיבת התסריט לידי ג'ון לוגן (גלדיאטור), אך התסריטאי הידוע הוחלף בסופו של דבר על ידי ג'ייסון קלר. מכיוון שריבס עסוק בימים אלה עם סרטי "כוכב הקופים", כנראה שייקח עוד זמן עד ש"המעבר" יעבור את הקווים, מן הדפים למסך הגדול.

מצד שני, "קלוברפילד" הוא לא בדיוק יצירת מופת, וכיאה לספרים שסטיבן קינג כותב, וככל הנראה גם אוהב, הן "המעבר" (823 עמודים) והן "התריסר" (624 עמודים), הם ספרים לא קטנים בכלל. אף על פי שהאורך, כשלעצמו, לא ירתיע חובבי קריאה כבדים, ניתן לקוות שזה יהיה שווה את זה.

סיפור העלילה (מגב הכריכה)

סוף העולם היה רק ההתחלה.

בהווה, ובזמן שאפוקליפסה מעשה ידי-אדם ממיטה חורבן על המין האנושי, מחפשים שלושה זרים את דרכם בתוך הכאוס. ליילה, רופאה הרה, המזועזעת כל כך מהתפשטות ‏האלימות והזיהום סביבה, עד שהיא מסוגלת רק להמשיך ולתכנן את הלידה ומתעלמת מהחברה ‏האנושית המתפוררת סביבה; קיטרידג', המוכר בכינויו "המעוז האחרון של דנבר", שנאלץ לנוס ‏מהמקלט שמצא לעצמו, וכעת הוא מסתובב בדרכים וחומק מהנגועים; ואפריל, נערה מתבגרת שנאבקת להוביל את אחיה הקטן בבטחה בלב החורבן והמוות. שלושתם ילמדו עד מהרה שהם לא נזנחו ‏לחלוטין – שגם בלילות האפלים ביותר, בקשר ביניהם טמון שביב של תקווה.‏

מאה שנים לתוך העתיד, גיבורי המעבר נלחמים על גאולתו של המין האנושי… אך הם ‏אינם יודעים שהכללים השתנו. האויב התפתח, ועמו צמח גם סדר עולמי חדש ואפל, ‏שחזונו מבעית לאין שיעור מהכחדתו של המין האנושי. אם התריסר יפלו, אחד מאלו ‏שנשבעו לנצחם יאלץ לשלם מחיר כבד.‏

על המחבר

ג'סטין קרונין הוא המחבר עטור השבחים של רב-המכר המעבר שקצר שבחים ברחבי העולם. קרונין זכה ‏במלגה מטעם הקרן האמריקנית לאמנויות ובפרס וויטינג לסופרים. כיום הוא מרצה ‏באוניברסיטת רייס שבטקסס, וחולק את זמנו בין יוסטון שבטקסס לקייפ קוד שבמסצ'וסטס.‏

בואו לקרוא את המבוא והפרק הראשון מתוך "התריסר"

 האתר הרשמי של טרילוגיית "המעבר"

"התריסר" (The Twelve)

סדרת "המעבר" (The Passage)

מאת: ג'סטין קרונין

הוצאת מטר (2014)

מאנגלית: אינגה מיכאלי

624 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.