ארטמיס פאול: תסביך אטלנטיס

ינואר 10, 2014

ארטמיס פאול: תסביך אטלנטיס - אואן קולפר - הספרייה הפנטסטית

ב"ארטמיס פאול: תסביך אטלנטיס", גאון הפשע הצעיר בעולם נהיה… נחמד! אבל האם העולם יכול להתמודד עם זה?

סדרת ספרי "ארטמיס פאול", מאת סופר הפנטסיה האירי, אואן קולפר, ראתה אור בין השנים 2001 – 2012. במילים אחרות, הסדרה, כיום, היא פחות או יותר בגילו של גיבורה, גאון הפשע בן ה-12, ארטמיס פאול. הסדרה, שהחלה לצאת עוד בתקופת שיא הפופולאריות של סדרת "הארי פוטר" הושוותה לזו של רולינג פעמים רבות. אף על פי שמעולם לא הייתה "הארי פוטר" החדש, כפי שהתייחסו אליה לא אחת, היא דווקא זכתה לפופולאריות לא מבוטלת. הסדרה מכרה למעלה מ-20 מיליון עותקים עד היום ותורגמה ל-44 שעות.

כמו כן, זכויות העיבוד של ספרי הסדרה לקולנוע נרכשו לאחרונה על ידי אולפני דיסני (שהם גם בעלי הזכויות לספרים ולסרטים של פרסי ג'קסון), כך שהמיזם מוכיח לא רק פופולאריות, אלא גם עמידות מרשימה. כעת, מגיע אל חנויות הספרים גם "ארטמיס פאול: תסביך אטלנטיס", הספר השביעי והלפני אחרון בסדרה. אז על מה הספר החדש?

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

הרגלי הפשע של ארטמיס פאול ניצחו אותו בסופו של דבר…

גאון הפשע ארטמיס פאול זימן לאיסלנד קבוצת עילית של בני פיות. אבל כשהוא מציג בפניהם את ההמצאה שלו להצלת העולם מהתחממות כדור הארץ, ברור לכולם שמשהו נורא קרה לו.

ארטמיס פאול נעשה נחמד.

לבני הפיות אין כל ספק – מדובר בתסביך נדיר וקשה. עכשיו, כשרובוטים מרושעים מתקיפים את העיר אטלנטיס, ארטמיס לא מסוגל להילחם בהם. האם בעלת בריתו, סרן הולי שורט, תוכל להזחר לחיים את ארטמיס האמיתי לפני שהרובוטים המסתוריים יהרסו את העיר על כל יושביה?

על המחבר

אואן קולפר נולד בווקספורד, לחופה הדרום-מזרחי של אירלנד, ב-1965. שם, הוא וארבעת אחיו גודלו על ידי אביו (מורה בבית ספר יסודי, היסטוריון ואמן ידוע) ואמו (מורה לדרמה). את עניינו בכתיבה הציג לראשונה כשהיה בבית הספר היסודי, כאשר החל לכתוב סיפורי ויקינגים מרתקים, בהשראת שיעורי ההיסטוריה אותם למד.

לאחר שסיים את לימודיו, עשה אואן תואר ראשון באוניברסיטת דאבלין, קיבל תעודת הוראה ללימוד בבית ספר יסודי ושב לעבוד בווקספורד. הוא נישא ב-1991, ויחד עם אשתו, העביר ארבע שנים, בין 1992 ל-1996, בעבודה בארצות שונות ביניהן ערב הסעודית, תוניסיה ואיטליה. ספרו הראשון, "בני ועומאר", ראה אור ב-1998 והתבסס על חוויותיו בתוניסיה. מאז תורגם לשפות רבות אחרות. ספר ההמשך יצא ב-1999, ואחריו ספרים נוספים.

אז, ב-2001, יצא ספר "ארטמיס פאול" הראשון", וקולפר יכול היה לפרוש מן ההוראה ולהתרכז רק בכתיבה. לדבריו, ימשיך לכתוב עד שאנשים יפסיקו לקרוא את ספריו או עד שייגמרו לא הרעיונות. עם זאת, הוא מקווה שאף אחד מהדברים האלה לא יקרה לו בקרוב. כיום, הוא מתגורר באירלנד עם אשתו ושני ילדיהם.

הצטרפו לקהילת ארטמיס פאול בפייסבוק.

 

תסביך אטלנטיס (Artemis Fowl and the Atlantis Complex)

ספר 7 בסדרת "ארטמיס פאול" (Artemis Fowl)

מאת: אואן קולפר

תרגום מאנגלית: עפרה אביגד

הוצאת כנרת (2014)

335 עמודים

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.