אפלה יפהפייה

ינואר 7, 2014

אפלה יפהפייה - רומנים על טבעיים - הספרייה הפנטסטית

הוא כאן! "אפלה יפהפייה", תרגום הספר השני בסדרה "יצורים יפהפיים", מאת קאמי גרסיה ומרגרט סטוהל

חיכיתם חיכיתם, ביקשתם ביקשתם, והנה הוא כאן – "אפלה יפהפייה" הספר השני בסדרת "יצורים יפהפיים", פנטזיית המכשפות של קַאמִי גָרְסִיָה ומרגרט סְטוֹהל. בהתחשב בחומרים האפלים אתה בהם היא עוסקת, סדרת "יצורים יפהפיים"  נולדה באופן שליו להפליא – השתיים הגו את רעיון העולם של הספרים בשעת ארוחת צהריים משותפת. מרגרט תמיד הוקסמה מסיפורי פנטסיה ורצתה לכתוב רומן שעוסק בעל-טבעי, ואילו קאמי רצתה לכתוב ספר שיתבסס על שורשיה בדרום ארה"ב. כיוון שלא היו ברשותן אמצעי כתיבה מסודרים, הן שרבטו את הרעיונות שהעלו על מפית נייר, אה-לה רולינג סטייל. עד תום הארוחה, העולם של יצורים יפהפיים כבר נולד.

אף אחד, כולל צמד המחברות לא יכול היה לדמיין את ההמשך: "יצורים יפהפיים", הספר הראשון בסדרה, שגם הוא ראה אור בהוצאת "מטר", הצליח להתבלט על פני כל שאר הרומנים העל-טבעיים שיצאו מאז "דמדומים," ולמצוא לו מעריצים רבים בכל רחבי העולם וגם בישראל והיה לרב-מכר. העיבוד הקולנועי ל"יצורים יפהפיים" לא איחר לבוא ויצא בפברואר 2013. למרבה הצער, כישלונו בקופות חרץ את גורלו של המיזם הקולנועי, אך הוא לא העיב בדבר על חיבתם של החובבים לסדרת הספרים.

בישראל, הטלטלות הרבות בשוק הספרים הביאו את ההוצאה להתעכב עם הוצאת ספר ההמשך. אולם נאמנות המעריצים והמעריצות והצלחתו הרבה, במונחים של ישראל, סללו את הדרך לתרגום החלק השני. לשמחת כולם, נראה שהרכבת הזאת כבר תמשיך עד הסוף, בתקווה שהוא יהיה טוב!

 

עלילת הספר (יח"צ)

איתן וייט חשב שגטלין, העיר הקטנה והמנומנמת שבה הוא חי בדרום ארצות הברית, היא מקום שבו שום דבר לעולם לא משתנה. עד שהוא פגש את לינה דוקיין, שגילתה לו עולם סתרים מרתק בו יש יצורים מכושפים, טובים ורעים,שיכולים לעשות הרבה צרות לבני האנוש אשר יודעים על קיומם, וגם לאלה שאין להם מושג שהם חיים ביניהם.

 המאבק בין היצורים האפלים לאלה המוארים הוא מאבק לחיים ולמוות, ושרשרת הקורבנות התמימים, יותר או פחות, הולכת ומתארכת. יחד יכולים לינה ואיתן להתמודד עם כל דבר, אבל אחרי שלינה מאבדת את היקר לה מכול, היא מתחילה להתרחק מאיתן, שמתקשה להשלים עם רוע הגזרה.

איתן, רדוף על-ידי חזיונות מוזרים, מוצא את עצמו כלוא ברשת מסוכנת של מסדרונות תת-קרקעיים, במעין יקום מקביל ומצמרר, שבו שום דבר אינו כפי שהוא נראה. לאחר שאיתן מגלה את האמת על אנשים שונים ואהובים, שחשב שהוא מכיר היטב, עליו להכיר במציאות האפלה ולהבין שאין דרך חזרה ושדבר לא יהיה כמו שהיה.

היו הראשונים לקבל טעימת קריאה מתוך "אפלה יפהפייה"!

האתר הרשמי של קאמי גרסיה ומרגרט סטוהל

"אפלה יפהפייה" (Beautiful Darkness)

סדרת "יצורים יפהפיים" (Beautiful Creatures)

הוצאת מטר (2014)

מאנגלית: יעל ענבר

496 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.