האקדמיה לערפדים: נשיקת צללים

ינואר 3, 2014

נשיקת צללים - האקדמיה לערפדים - הספרייה הפנטסטית

ראה אור "נשיקת צללים", הספר השלישי בסדרת "האקדמיה לערפדים", מאת סופרת הפנטסיה, רישל מיד.

ב-2010 ראה אור בעברית הספר הראשון בסדרת "האקדמיה לערפדים", של סופרת הפנטסיה רישל מיד. עד מהרה, מצא לעצמו הספר קהל חובבים נאמן, שחיכה בנשימה עצורה לצאתם של הספרים הבאים. פעמים רבות, ספר ראשון בסדרה מעורר ציפיות גבוהות בקרב הקוראים וההוצאות, כאחד, תקוות שמתבדות עם צאתם של ספרי ההמשך. בחו"ל, לעתים קרובות מותנית יציאתם של ספרים נוספים בסדרות בהצלחתם של הספרים הקודמים. כאשר מדובר בתרגום, בארץ, סדרות רבות מספור ננטשות, בעקבות ביצועים לא מספקים של הספרים בשוק. למרבה השמחה של כולם, "דם קר", ספר ההמשך בקורותיה של האקדמיה לערפדים, זכה אף הוא להצלחה לא מבוטלת וביסס את מעמדה של הסדרה.

באנגלית, פרסמה מיד שישה ספרים בסדרה המקורית, וכן החלה בכתיבת ספרי "ספין אוף" נוספים באותו העולם. גם הוליווד לא נותרה אדישה להצלחת הספרים וסרט על הסדרה צפוי להגיע למסך הגדול בוולנטיינז דיי, ה-14.02.2014. הסרט, שיציאתו נודעה כבר לפני למעלה משנה, יוצא בתקופה מאתגרת מבחינת הז'אנר, בעקבות הכישלון הקופתי של סרטים כגון "יצורים יפהפיים" ו-"עיר של עצמות". כישלונם של אלה חתם את מסעה של סדרת הספרים הראשונה בהוליווד, וכמעט שחיסל גם את ההמשך המתוכנן של הסדרה השנייה.

על מה הסדרה (מגב הספר הראשון)

למי שלא מכיר/ה, האקדמיה לערפדים היא בית ספר סודי, פנימייה סגורה שערפדים צעירים לומדים בה את אמנות הקסם, ושומרי הראש שלהם – את אמנות הלחימה.

בפנימייה לומדת ליסה, נסיכה ערפדית, בעלת כוחות מיוחדים, ולצדה שומרת הראש הנועזת שלה רוז.

רוז עוזרת לליסה להתמודד עם התככים בחברת הערפדים הצעירה ויחד הן שוברות לבבות בפנימייה. אך האם תצליח רוז להגן על ליסה מפני האויב הנורא מכול – ערפדי הסטריגוי בני האלמוות, שמאיימים להשתלט על הנסיכה ולהפוך אותה לאחת מהן?

תקציר העלילה של "נשיקת צללים" (מגב הכריכה)

אם רוז תלך אחרי לבה, האם תאבד לנצח את החברה הכי טובה שלה?

אביב באקדמיית סנט ולדימיר, אבל את רוז אופפות מחשבות אפלות. צלי רפאים מזהירים אותה מפני רוע מחריד המתקרב אל שערי הברזל של הפנימייה.

ובאמת הכול הולך ומסתבך. הרומן האסור שלה עם דימיטרי פורח והיא נאלצת לשקר לחברה הכי טובה שלה. אבל לא רק החברות עם ליסה בדכנה. בקרב עוצר נשימה, מול סיוטיה הגרועים ביותר, רוז תיאלץ לבור בין החיים, האהבה ושני האנשים החשובים לה בעולם. האם פירושה של הבחירה הוא שרק אחד מהם ישרוד?

הסופרת האמריקנית רישל מיד כותבת למבוגרים ולנוער. היא חובבת קריאה מושבעת, ויש לה עניין מיוחד וממושך במיתולוגיות ובסיפורי עם. כתיבתה סחפה בני נוער ברחבי העולם. ספרי "האקדמיה לערפדים" שלה תורגמו ל-30 שפות, והסדרה הפכה לרב-מכר בינלאומי שאף עובד למסך הגדול.

למי שלא יכולים לחכות עד שהסרט יצא לאקרנים, ודאי תשמחו לדעת כי לפני ימים ספורים, ב-31.12.2013, למעשה, יצא לאור רומן גרפי (קומיקס) המבוסס על "נשיקת צללים".

בקרו באתר הבית של רישל מיד

הצטרפו לקהילת האקדמיה לערפדים בפייסבוק

קראו טעימת קריאה מתוך "נשיקת צללים".

נשיקת צללים (Shadow Kiss)

סדרת "האקדמיה לערפדים" (Vampire Academy)

מאת: רישל מיד

תרגום מאנגלית: אביגיל בורשטיין

הוצאת כנרת (2013)

349 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.