"הסנדמן" של גיימן ­­– הסרט?

נובמבר 22, 2013

הסנדמן - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

האם, לאחר 25 שנה, הקומיקס המצליח של ניל גיימן, "הסנדמן", יזכה לעיבוד אל המסך הגדול?

מאז צאתו לראשונה, ב-1989, זכה הקומיקס "הסנדמן" (איש החול), מאת סופר הפנטסיה ניל גיימן, להצלחה רבה. הצלחה זו עוררה, במרוצת השנים, עניין בקרב אנשים מתעשיית הקולנוע, אשר ביקשו להעניק לקומיקס את אותו טיפול לו זוכים ספרים רבים.

במרוצת שנות התשעים וראשית שנות האלפיים נפוצו שמועות, לא פעם ולא פעמיים על עיבודים קולנועיים צפויים. חלקם התגלו כשמועות בלבד וחלקם היו מבוססים על המציאות, אך לא הצליחו להמריא, בין השאר מכיוון שגיימן עצמו לא אהב את האופן בו ביקשו להציג גיבור העלילה ואת אחיו ואחיותיו. לדברי הסופר, הוא "מעדיף שלא ייעשה סרט של 'הסנדמן', מאשר שייעשה סרט לא טוב".

בעקבות חוסר ההצלחה בהבאת העלילה המורכבת של סדר הקומיקס אל המסך הגדול, הועלתה ב-2010 האפשרות להפוך אותו למיני-סדרה בטלוויזיה, ברשת הפופולארית HBO. אף על פי שנראה בתחילה כי גישה זו קורמת עור וגידים, גם היא נפלה לבסוף.

תחייתו המחודשת של איש החול

לפי ההסכם של גיימן עם חברת DC, שבמסגרתה יצא לאור "הסנדמן", עם עזיבתו את הפרויקט, תבוא הסדרה אל סיומה ולא תמשיך בלעדיו. לפיכך, נטישתו של גיימן ב-1996 סימנה גם את סוף דרכו של גיבור הקומיקס במתכונת זאת. יחד עם זאת, כיאה לאחד מן "הנצחיים", מאז סיום הסדרה שמר המותג על פופולאריות רבה ונשאר בתודעה של החובבים.

השנה, (2013), זכה "הסנדמן" לעדנה מחודשת, כאשר לכבוד חגיגות חצי-היובל לקומיקס, החליט גיימן לשוב אל הדמות שאחראית במידה רבה לתהילתו. בסדרת חוברות חדשה בשם "הסנדמן: אוברטורה", שהחלה לצאת באוקטובר, מתכנן המחבר לספר על האירועים שהתרחשו בדיוק לפני הנקודה בה החלה הסדרה, לפני 25 שנה.

אבק כוכבים, או – האם איש החול יגיע למסך הגדול?

לאור ההצלחה הממושכת של סדרת הקומיקס, והעניין הרב שהיא עוררה בקרב מפיקים בהוליווד במרוצת השנים, אין זה מפתיע כי השיבה אל סיפורו של מורפיאוס הביאה עמה עניין מחודש בעיבוד קולנועי של הדמות. בימים האחרונים נפוצו ברשת ידיעות על כך שדייוויד ס. גוייר, שהיה מעורב בטרילוגיית באטמן החדשה, בהפקה המחודשת של "איש הפלדה", וכעת גם "באטמן VS. סופרמן", החל במגעים עם Warner Bros., על מנת לעבד את הרומן הגרפי לקולנוע, בכיכובו של ג'וזף גורדון לוויט ("מפגשים מהסוג האישי", "התחלה", "באטמן: עלייתו של האביר האפל").

יחד עם זאת, אין זה הזמן לפתוח את השמפניה, או להתאבל על העוול הצפוי. כרגע, נראה כי כל הדיווחים שואבים את המידע מידיעה באתר Badass Digest, אשר בעצמו מעיד על כך שמדובר בשמועות ראשוניות בלבד, ואין כל ערובה לכך שהן יובילו למשהו יותר ממשי מן הגלגולים הקודמים של המיזם החלומי.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.