הארי פוטר חוזר למסך הגדול!

ספטמבר 13, 2013

יצורי הפלא והיכן למצוא אותם - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

ג'.ק. רולינג תחבור ל-WB ליצירת סרט חדש בעולם של "הארי פוטר", שבמרכזו – החיות הקסומות של עולם הקוסמים

לאחר פרסום הספר האחרון בסדרת "הארי פוטר" ויציאת הסרט האחרון בהחלט, נותרו מיליוני חובבים לראשונה בלי משהו לצפות לו. כן, היו ספרים אחרים. כן, היו סרטים אחרים – אבל אף אחד מהם לא היה כמו הסיפור על הילד ששרד (כל כך הרבה זמן בקופות ובדעת הקהל).

את החור שנותר ניסו מעריצים למלא בשלל דרכים יצירתיות, לרבות כתיבת סיפורים, הפקת סרטים ושלל הפקות מקור תיאטרליות ועוד. אולם מתוך כל אלה עלתה הכמיהה לדבר האמיתי – להמשך המסע בעולם הקסום של הארי פוטר, אותו הגתה סופרת הפנטסיה, ג'יי.קיי. רולינג עוד בשנות התשעים של המאה שעברה.

כעת נראה שהחלום עומד להפוך למציאות, עם כי לא באופן בו רבים ציפו לו. האחים וורנר (WB) הודיעו אמש על הרחבת השותפות שלהם עם רולינג, במטרה להשיב את הקהל לביקור בעולם של הנער הקוסם. המיזם החדש צפוי להתבסס על ספר הלימודים אשר שימש את הארי וחבריו במהלך לימודיהם בהוגוורטס, "חיות הפלא והיכן למצוא אותן". לא זאת בלבד, אלא שרולינג עצמה עתידה לכתוב את התסריט עם סיפור חדש. ואם זה עדיין לא מספיק לכם, הרי ששיתוף הוא ליותר מסרט אחד. קראתם נכון – אם הסרט החדש יצליח, הוא יהיה תחילתה של סדרת סרטים חדשה.

וזה מה שהיה לרולינג להגיד:

למרות ש"חיות פלא והיכן למצוא אותן" יתרחש בקהילה העולמית של המכשפות והקסומים, היכן שהייתי כה מאושרת במשך שבע-עשרה שנים, הוא לא יהיה פריקוול או המשך לסדרת "הארי פוטר", אלא הרחבה של עולם הקוסמים. החוקים והמנהגים של החברה הקסומה והנחבאת יהיו מוכרים לכל מי שקרא את ספרי הארי פוטר או שראה את הסרטים, אבל הסיפור של ניוט יתחיל בניו יורק, שבעים שנה לפני שסיפורו של הארי החל.

הכול התחיל כאשר האחים וורנר פנו אליי עם הצעה להפוך את "יצורי פלא והיכן למצוא אותם" לסרט. חשבתי שזה רעיון מהנה, אבל הרעיון של לראות את ניוט סלמנדרה, המחבר המשוער של "יצורי פלא" מוגשם על ידי סופר אחר היה קשה. לאחר שחייתי זמן כה רב ביקום הבדיוני שלי, אני מרגישה מאוד מגוננת כלפיו וכבר ידעתי הרבה מאוד על ניוט. כפי שמעריצים מושבעים יודעים, כל כך חיבבתי אותו שאפילו חיתנתי את נכדו, רולף, לאחת מן הדמויות החביבות עליי מסדרת הארי פוטר, לונה לאבגוד.

בזמן ששקלתי את ההצעה של האחים וורנר, רעיון שלא יכולתי להניח לו החל לקבל צורה. כך קרה שמצאתי את עצמי מגישה לאחים וורנר את הרעיון שלי לסרט.

לסיכום, אמרה רולינג "תמיד אמרתי שאשוב לבקר בעולם הקוסמים רק אם יהיה לי רעיון שממש ירגש אותי וזהו הרעיון".

האם מדובר ברעיון טוב? ברור למדיי, שהכוח המניע מאחורי המיזם החדש הוא כלכלי מיסודו. רולינג לא חשבה על רעיון בעצמה ופנתה לאחים וורנר – האחים וורנר פנו אליה, מתוך רצון להשיב לתחייה את המיזם הרווחי – אחד הרווחיים ביותר בעשורים האחרונים. מבחינה זאת, זה לא נראה מבטיח. מצד שני, הן ספרי הארי פוטר והן הסרטים הציגו רף מסוים, רף שיצירות רבות אחרות ניסו ונכשלו לעמוד בו. כמו כן, רולינג ידוע בעקשנותה ודקדקנות שלה על הפרטים הכי קטנים. לכן, יכול להיות שגם אם נקבל עוד מאותו הדבר, יהיה מדובר במוצר אותו באמת נרצה לצרוך.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.