הקמע 3 – מחפשי העננים

יולי 9, 2013

הקמע 3: מחפשי העננים - קאזו קיבואישי - הספרייה הפנטסטית

השמיים הם הגבול ב"מחפשי העננים" הספר השלישי בסדרת הקומיקס המצליחה, "הקמע", של קאזו קיבואישי.

בשעה טובה, יצא הספר השלישי בסדרת "הקמע", מאת קאזו קיבואישי – "מחפשי העננים". אמילי, נאבין ואימם ממשיכים את הרפתקאותיהם בארץ אַלֶדִיָה הקסומה, ואילו הספר ממשיך את המגמה של שני קודמיו: ציורי הנוף והרקעים מרהיבים, מוזרים ומעוררי דמיון; העלילה זריזה, חסרת-מנוחה ורבת תפניות והדמויות, ברובן, עמוקות ומעניינות. מבחינה זאת, הספר הראשון "שומרת האבן" היה טוב מאוד. הספר השני, "קללת שומרת האבן" היה טוב ממנו ואילו הספר השלישי, "מחפשי העננים" מתעלה על שניהם.

מן הדברים המעניקים לספר ולסדרה את ייחודם, הוא שאף על פי שרשמית, סדרת "הקמע" מיועדת לבני 8 ומעלה, העלילה אינה מתיילדת או פשטנית. לכל דמות מהותית, יש אופי ואישיות מובחנת ומורכבת והסיפור מסתמן כרחב יריעה ועומק נרטיבי – כזה שנעים לצלול לתוכו. בנוסף, קיבואישי מצליח למצוא תמהיל כמעט מושלם בין טכנולוגיה וקסם, חדש וישן, אפל ואופטימי.

באופן אישי, אני עדיין לא אוהב את העיצוב הוויזואלי של הדמויות. מלבד זאת שאיני אוהב את הסגנון הקרטוני (מלשון cartoon), אלמלא האופן בו עוצבו, הייתי אפילו יכול לראות את הקומיקס הופך לסרט, אותו הייתי רואה בשמחה. יחד עם זאת, הסיפור המעניין והאיורים המוזרים והקסומים של ארץ אַלֶדִיָה, הופכים את הספר למומלץ בחום.

עלילת הספר

אמילי, נאבין וצוות לוחמי החופש, עולים על ספינת אוויר ויוצאים לחפש את העיר האבודה סיאליס. האגדה מספרת שהחביאו אותה בין העננים, אבל אף אחד לא יודע אם זו אמת או בדיה. בעיר האבודה הם חייבים למצוא את חמשת שומרי האבן – הישרדותה של אלדיה תלויה בקיומם. הבעיה היא שמלך האלפים בעקבותיהם, ואמילי יודעת שאסור לו למצוא אותה!

על המחבר

קאזו קיבואישי נולד בטוקיו ועבר עם משפחתו לארצות הברית בילדותו. הוא בוגר לימודי קולנוע באוניברסיטת קליפורניה, ייסד ועורך את Flight Anthologies, סדרת קומיקס מצליחה ועטורת שבחים, הנחשבת כיום לאחת מיצירות הקומיקס החשובות בשנות האלפיים, ואת Daisy Kutter: Last Train, קומיקס שזיכה אותו ב-YALSA, בפרס הספר הטוב ביותר ליצירות לנוער. כיום מקדיש קיבואישי את כל זמנו ליצירת קומיקס.

מחפשי העננים (ספר 3 בסדרת "הקמע")

קאזו קיבואישי

כתר ספרים (2013)

מאנגלית: דנה זייברט

199 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.