עידן דרקולה

יולי 5, 2013

עידן דרקולה - קים ניומן - הספרייה הפנטסטית

הוצאת אופוס מבטיחה עידן חדש ופראי, עם צאת "עידן דרקולה", מאת סופר הפנטסיה, קים ניומן

ב"עידן דרקולה", אשר יצא בהוצאת אופוס לאחרונה, קים ניומן רוקח סיפור רחב יריעה, אשר מהווה את יריית הפתיחה לסדרת ספרים שמציבים את נסיך הערפדים בתקופות היסטוריות שונות ומפגישים אתו עם כמה מהאייקונים התרבותיים המוכרים בעולם. הסדרה משלבת סאטירה פוליטית, גותיקה, אימה והיסטוריה אלטרנטיבית. כך למשל, "עידן דרקולה", מתרחש ב-אנגליה הוויקטוריאנית בשנת 19888, הלוא היא השנה בה ג'ק המרטש הטיל אימה על רחובות בירת האימפריה. לאורך הספר, שלל דמויות מפורסמות – היסטוריות ובדיוניות כאחד – פוגשות זו בזו: דר' ג'קיל ודר' מורו עורכים ניסויים על ערפדים מתים, אוסקר ווילד ממשיך לבקר הצגות כערפד גנדרן, ופרסונות נוספות עורכות הופעות אורח מפתיעות.

יציאת הספר הראשון, "עידן דרקולה", בישראל, כמעט חפפה את יציאת הספר הרביעי בסדרה, "JOHNNY ALUCARD", שיצא ביוני באנגלית. לכן, למי שיאהב את הספר, יש עוד הרבה למה לצפות. אף על פי שבישראל, ניומן אינו מוכר במיוחד, בעולם ספריו מוכרים יותר, והוא אף זכה בפרס בראם סטוקר ובפרסים יוקרתיים נוספים. אם זה לא מספיק כדי לעורר סקרנות לגבי הספר, הרי שזה מה שהיה לסופר הפנטסיה, ניל גיימן, להגיד על "עידן דרקולה":

"סטיבן קינג מניח שאנחנו שונאים ערפדים; הערפדים של אן רייס מאפשרים לנו לאהוב אותם בבטחה, משום שהם שונאים את עצמם; ואילו קים ניומן חשד שרובנו חיים לצדם… 'עידן דרקולה' הוא הדוח האולטימטיבי על הזן הפרה-מודרני הזה, האל-מתים בעלי האובססיה העצמית". אם לומר את האמת, לא כל ספר שגיימן ממליץ עליו חביב גם עליי, אבל אין ספק שלהמלצתו יש משקל. אם גם אתם חובבי ספרות על ערפדים, זהו בהחלט ספר שראוי לבחון.

עלילת הספר (מגב הכריכה)

השנה היא 1888. המלכה ויקטוריה נישאת בשנית, ובן זוגה החדש הוא הנסיך הוואלאכי הידוע בשם הרוזן דרקולה. יותר ויותר אזרחים בממלכה הבריטית בוחרים מרצונם החופשי להפוך לערפדים, ומכל רחבי אירופה נוהרים ערפדים ללונדון כדי להצטרף לשלטון דרקולה החדש.

בסמטאות האפלות של וויטצ'אפל, רוצח אלמוני משחית ללא היכר את גופן של זונות ערפדיות באזמל המצופה כסף טהור. העיתונות מוצפת דיווחים מזועזעים על אחד מהרוצחים הסדיסטיים ביותר שידעה אנגליה מימיה, ומועדון דיוגנס, המשטרה החשאית של ממשלת בריטניה, שולח את סוכנו צ'רלס בוריגרד לדלוק אחריו. אליו מצטרפת ז'נבייב דיודונה, הערפדית בעלת נעורי הנצח, והשניים פותחים בחקירה, שהולכת ומסתבכת כשגורמים שונים בוחשים בקלחת, וכל אחד מהם מנסה לרתום את החקירה למטרותיו הפוליטיות שלו.

 בקרו באתר הבית של קים ניומן.

קראו פרק לדוגמה מ"עידן דרקולה".

עידן דרקולה (סדרת עידן דרקולה)

מאת: קים ניומן

תרגום מאנגלית: צפריר גרוסמן

הוצאת אופוס (2013)

415 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.