ההוביט: ביטול לא צפוי – או יומן הפקה חדש

יולי 2, 2013

ההוביט: מפלתו של סמאוג - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

פיטר ג'קסון הודיע שלא תהיה נציגות של "ההוביט" בקומיק-קון, השנה, אבל מציע וידיאו בלוג חדש

היום הזה הביא עמו חדשות רעות וחדשות טובות. ראשית, למרות התוכניות, ולמרות המחיר הכבד הכרוך בכך מבחינת יחסי הציבור של הסרט השני של ההוביט, לא תהיה נציגות של ההוביט בכנס קומי-קון בסן-דייגו – ה-אירוע השנתי של הפנדום והתעשייה. לדברי פיטר ג'קסון, הוא וצוותו עסוקים בביצוע הצילומים האחרונים בהחלט של הסרטים, צילומים שכוללים את רוב הצוות, ולכן לא היה אף אחד שייצג את ההפקה באירוע החשוב. מצד שני, לדבריו, אפשרות אחרת שהועלתה, הייתה להפיק סדרה של סרטונים מגניבים, שיספקו למעריצים את החומרים שהם כה צמאים לקבל, אולם הפקה של סרטונים שכאלה רק הייתה מרחיקה את הבמאי העסוק מן המלאכה החשובה באמת – השלמת הצילומים. לכן, ההוביט לא יבקר בקומיק-קון.

כדי להמתיק את הגלולה המרה, שחררה ההפקה וידיאו בלוג חדש, והראשון שמוקדש כולו לסרט הבא, "ההוביט: מפלתו של סמאוג". ביומן רואים את צוות ההפקה חוזר לשטח, מוציא את כל הציוד ומקים את כל התפאורות שהיו באחסון במשך כמעט שנה.

כמו כן, מדבר ג'קסון על הסרט השלישי ומגלה כי בו אכן יתקיים קרב חמשת הצבאות. מסתבר, למרבה הפלא, שההפקה התקשתה למצוא מספיק אלפים ניצבים (ברצינות?). הווידיאו הבא מתוכנן לאחר סיום צילומי ההשלמה.

מה אני חושב על זה? קודם כל, תמיד נחמד לקבל סרטונים כאלה, עם הצצות אל מאחוריה הקלעים. עבור מי שאוהב דברים כאלה, כמוני, זה מהנה לא פחות – ולעתים אפילו יותר – מהסרטים עצמם. מצד שני, משהו קצת חשוד. אנחנו יודעים כי אורלנדו בלום, הלוא הוא לגולס, וסר איאן מק'קלן, הלוא הוא גנדלף, סיימו כבר את הצילומים, נפרדו מן הצוות ונסעו לדרכם. אלו כבר שני כוכבים מרכזיים, אשר היו יכולים לייצג את ההפקה בכבוד, מבלי שמישהו היה מתמרמר יתר על המידה.

בנוסף, עולה בזיכרוני כי מעבר למעריצים הלהוטים והבאז הנרגש לקראת הסרט הראשון, היו אירועי היח"צ וההקרנות בקומיק-קון ובמסגרות אחרות מלווים בביקורת רבה כלפי הטכנולוגיה ומראה הסרטים, וכן לגבי החלוקה של הסיפור לשלושה סרטים. לפיכך, לא יהיה זה בלתי סביר להניח שג'קסון מעוניין לדחות את ההקרנות, ובמקום להפגין נוכחות נטולת חומרים, הוא מעדיף לפסוח על הכנס לחלוטין. אחרי הכול, הוא ודאי לא שכח בשנה שעברה, לאחר שספג ביקורת קשה באירועי עיתונאים ותעשייה, הוקרנו בסופו של דבר בכנס רק קטעים בצילום רגיל – צעד שזכה אף הוא לתגובות שליליות.

יכול מאוד להיות שג'קסון למד את הלקח משנה שעברה ומן הסרט הראשון, והפעם בוחר לתזמן יותר טוב את מסע היח"צ. כך, מצד אחד, יהיה לקהל ולעיתונות פחות מה לבקר; ומצד שני, כולם יגיעו לסרט עם רמת ציפייה מאוד גבוהה, ולא קצרי סבלנות, לאחר אינספור אירועים מיוחדים והקרנות.

תהיה האמת אשר תהיה, לפחות הרווחנו וידיאו בלוג חדש. צפייה נעימה!

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.