אגדת שלג

יוני 25, 2013

אגדת שלג - סרטים למשפחה - הספרייה הפנטסטית

סרט האנימציה הקנדי, "אגדת שלג", מזמין אתכם לברוח מחום יולי-אוגוסט אל סיפור פנטסיה בארצות הקרח.

"אגדת שלג" (The Legend of Serila), הוא סרט אנימציה קנדי מסקרן, אשר ממשיך את המסורת המתהווה של סרטי אנימציה עצמאיים, שמתחרים באולפנים הוותיקים והגדולים. כאשר שמעתי לראשונה על הסרט, לפני מספר חודשים, התלבטתי אם לדווח עליו, שכן הסיכויים שיירכש להפצה בישראלי לא נראו גבוהים.

למרבה השמחה, הסרט נרכש להפצה על ידי גלובוס גרופ וסרטי חמישה כוכבים והוא יופץ בישראל בגרסת דו-ממד ותלת-ממד. מדוע שמחה? מפני שסרט האנימציה העצמאי, המבוים על ידי ננסי פלורנס סאבארד, על פי תסריט של רוג'ר הארווי, הוא תוצר של שנות עבודה רבות (הוא החל את דרכו בסביבות 2001). בנוסף, הוא שואב את השראתו ממקור לא נפוץ – המסורת והתרבות של האינואיט הקנדיים. המדובר במסע הרפתקאות, המתרחש בצפון הרחוק של קנדה, ובו שלושה צעירים יוצאים לחיפוש אחר סרילה, הארץ המובטחת האגדית, לאחר שהחיות נעלמו מארצם. גם אם הסיפור יעסוק בנושאים המקובלים של מלחמה בין הטוב והרע, חברות וכיו"ב, סביר להניח כי המסורת הסיפורית השונה תעניק לו נקודת מבט ייחודית וקול סיפורי בו הצופה הממוצע אינו מורגל.

עלילת הסרט:

בצפון הרחוק, במרחבי הקרח האין סופיים, לאחר שכל חיות הבר נעלמו והשבט עומד בפני סכנת רעב. שלושה צעירים אסקימואים יוצאים למסע הרפתקאות מסוכן אחר האגדה של סרילה. על פי האגדה העתיקה, רחוק רחוק, בין הקרחונים, מסתתרת הארץ המובטחת, שתוכל להציל את כולם. רק אלו שנשמתם טהורה וכוונותיהם טובות, יוכלו למצוא אותה. השלושה הם פוטוליק, בנו של ראש השבט, ארוסתו היפהפיה אפיק ומארקוסי, גיבור הסרט, צעיר אמיץ המתכחש לכוחותיו המיוחדים. השמאן הזקן קרוליק, שאמור לעמוד לצידם, רותם את כוחות הרשע בניסיון להיפטר ממארקוסי, שמא זה יירש את מקומו. מארקוסי מוביל את השלושה למסע מלא בהרפתקאות שיילמד אותם מהי חברות אמיצה.

 

 

 

האתר הרשמי של "אגדת שלג"

 

 

"אגדת שלג"

קנדה 2013

80 דק'

בכורה בארץ: 11.7.2013

דיבוב לעברית, תלת-ממד ודו-ממד.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.