קרקס החלומות

יוני 12, 2013

קרקס הלילה - ארין מורגנסטרן - הספרייה הפנטסטית

"קרקס החלומות", ספר הביכורים של ארין מורגנסטרן, מזמין את קוראיו למופע לילי אפל ובלתי נשכח

כאדם המתקרא "ספרן הלילה", סיפורים אשר נוגעים לשעות היום החביבות עליי, הם תמיד בעלי פוטנציאל עבורי. לכן, שמחתי להיתקל ב"קרקס החלומות", מאת ארין מורגנסטרן, בדוכני כנרת זמורה-ביתן בשבוע הספר העברי. נתקלתי בו מספר פעמים באנגלית, אולם כעת, משיצא בעברית, עם התרגום של שאול לוין, החלטתי שהגיע הזמן לבדוק אילו מראות וריגושים מציע הקרקס של מורגנסטרן.

כמו כן, מסקרנת העובדה שזכויות לסרט המבוסס על הספר נמכרו כבר ל-Summit Entertainment, וכי דיוויד היימין, המפיק של "הארי פוטר", מופקד על הפרויקט, לצד ג'ף קליפורד. יש אפילו תסריטאית שנשכרה לעבד את הסיפור לתסריט – מוירה בופיני (שגם כתבה את התסריט ל"ביזנטיום"). כמובן שבימינו, זה לא מבטיח שהספר טוב, שהסרט יהיה טוב, או שיהיה סרט בכלל, אבל זאת כבר התחלה טובה.

עלילת הספר (מגב הכריכה)

"מישהו צריך לספר את הסיפורים האלה… אתה יכול לספר סיפור שיתקע יתד בנשמתו של מישהו, ומי יודע מה הוא עשוי לעשות כתוצאה ממנו."

הקרקס מופיע בלי אזהרה. שום הודעות אינן מקדימות את בואו. פתאום הוא שם, אחרי שאתמול לה היה. ברוכים הבאים ל-Le Cirque des Rêves.

בינות לאוהלים הליליים המפוספסים בשחור ולבן ממתינה חוויה יחידה במינה, חגיגה של חושים שאדם יכול ללכת בה לאיבוד. אלא שהקרקס משרת מטרה אפלה הרבה יותר. מעבר לעשן ולמראות מתחוללת תחרות עזה – התמודדות בין שני קוסמים צעירים, סיליה ומרקו שהוכשרו מילדות להתחרות ב"משחק" קטלני. מבלי ידיעתם של השניים, מדובר במשחק שרק אחד נותר לעמוד בו, והקרקס אינו אלא במה לדו-קרב מרהיב. אלא שאז התרחשות בלתי צפויה מביאה להשלכות מסוכנות, וחיי כל אנשי הקרקס ומבקריו מוטלים על כף המאזניים.

 

האתר הרשמי של ארין מורגנסטרן

האתר האינטראקטיבי של "קרקס החלומות"

קרקס החלומות (The Night Circus)

ארין מורגנסטרן

מאנגלית: שאול לוין

כנרת זמורה-ביתן (2013)

447 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.