גרגור והנבואה האפורה

מאי 10, 2013

גרגור והנבואה האפורה - ספרי פנטזיה לנוער - הספרייה הפנטסטית

סדרת פנטסיה חדשה לילדים ולנוער, פרי עטה של סוזן קולינס, מחברת "משחקי הרעב", יוצאת כעת בעברית

סוזן קולינס, אשר זכתה לפרסום בישראל בעיקר בזכות טרילוגיית "משחקי הרעב" שבה אלינו עם סדרת  עולמטה – סדרת ספרים לילדים ולנוער בת חמישה ספרים. לכאורה, נראה שמדובר בחזרתה של קולינס אל הכתיבה, לאחר ההצלחה הפנומלית של טרילוגיית "משחקי הרעב", שגם הפכה למיזם סרטים מצליח. למעשה, אין זה המצב. זה מצער ומשמח כאחד.

"גרגור והנבואה האפורה", הספר הראשון בסדרת ראה אור בארה"ב ב-2003. בארבעת השנים שלאחר מכן, עד 2007, ראו אור ארבעה ספרים נוספים. טרילוגיית "משחקי הרעב". החלה לצאת שנה לאחר מכן, ב-2008 עד 2010. אולם אלינו, וודאי בארצות נוספות, התחלף סדר הפרסום. לפיכך, גרגור אינו פרסום חדש של קולינס, אלא הצצה מסקרנת אל כתיבתה של הסופרת, טרם הגיעה לכתיבת הטרילוגיה שהביאה לה פרסום בינלאומי. האם קולינס לפני "משחקי הרעב" הייתה טובה יותר או פחות? האם ניתן למצוא את השורש לנושאים אשר העסיקו אותה בקורותיה של קטניס, גם בסדרה הקודמת? מעניין לגלות. בינתיים, כל שניתן לדעת הוא שהביקורות קיבלו את הסדרה באהדה, והוא זכה לפופולריות בקרב הקוראים, גם אם לא הביא לקולינס את אור הזרקורים.

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

כשגרגור בן ה-11 ואחותו הקטנה יורדים לחדר הכביסה, הם לא יודעים מה מחכה להם שם. במהלך משחק, נופלים השניים לתוך חור נסתר ומגיעים לארץ תת-קרקעית עוֹלָמַטָּה. הופעתם מעוררת התרגשות רבה בקרב תושבי המקום המוזרים – בעלי חיים מדברים ובני אנוש חיוורים וסגולי עיניים. נראה שהגעתם של האחים מגשימה נבואה עתיקה על אודות מלחמת עוֹלָמַטָּה הנוראה והלוחם האגדי שיכריע אותה.

האם גרגור הוא אכן הגיבור שחיכו לו? ואולי זאת רק טעות איומה שתוביל אותו מטה-מטה אל עולם שאין ממנו חזרה?

בואו לקרוא את שלושת הפרקים הראשונים של גרגור והנבואה האפורה

בקרו בעמוד גרגור והנבואה האפורה בפייסבוק

עולמטה (Gregor the Overlander)

סוזן קולינס

תרגום מאנגלית: יעל אכמון

הוצאת כנרת (2013)

240 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.