ג'ונתן סטריינג' ומר נורל – הסדרה

אפריל 11, 2013

ג'ונתן סטריינג' & מר נורל - סוזנה קלארק - הספרייה הפנטסטית

הקסם ישוב לאנגליה בסדרת BBC, המבוססת על ספרה של סוזנה קלארק, "ג'ונתן סטריינג' ומר נורל"

כאשר הקולנוע צועד למחוזות תלת-ממדיים, אליהם לא כל הצופים רוצים להגיע, נראה כי המסך הקטן (יחסית) זוכה לעדנה מחודשת, עם שורה של סדרות מרתקות ומושקעות. דוגמה אחת לכך, היא "משחקי הכס", שהפרק הראשון של העונה ה-3 שלה, שעלה לאוויר רק ב-31 למרץ, עורר גל של לא פחות ממיליון הורדות לא חוקיות ביום. לכל הפחות, הדבר מעיד על דרישה גדולה לתכניות פנטסיה מושקעות. לכן, אין זה מפתיע כי ערוצים בעלי יכולת הפקה של תכנים מסוג זה, נמצאים במרוץ לספק לקהל את מה שהוא רוצה. מגמה זו הולידה כמה פרויקטים מרתקים, וביניהם העיבוד של ספר הבכורה של סוזנה קלארק – "ג'ונתן סטריינג' & מר נורל".

סיפור העלילה מתרחש באנגליה של ראשית המאה ה-19, בזמן המלחמה עם נפוליאון. אלא שבאנגליה של קלארק, הקסם הוא אמתי – או לפחות כך היה, עד לפני כמה מאות שנים. כעת, הוא תופס מקום מרכזי בחברה האנגלית, אבל רק מבחינה תיאורטית. איש אינו מאמין עוד בקסם מעשי. אלא שאז מופיע מר נורל, ובפיו בשורות על שובו של הקסם. נורל מאמין כי הקסם הוא המפתח לניצחון במלחמה נגד נפוליאון, ולשם כך הוא נוסע ללונדון ושם חובר לקוסם צעיר ושאפתן בשם ג'ונתן סטריינג'.

בתחילה, שותפות זו מניבה פירות מסעירים והם סוחפים את המדינה, אולם כצפוי מטיבו של האדם, השותפות הופכת עד מהרה ליריבות, והקסם שאף פעם לא היה ידוע כסלחני, מאיים לגבות משניהם—ולא רק מהם—מחיר כבד.

הסדרה "ג'ונתן סטריינג' ומר נורל" צפויה להתחיל את תהליך ההפקה בהמשך החודש ולעלות למסכים ב-2014 . היא תבוים על ידי טובי היינס ("דוקטור הו", "שרלוק") על פי תסריט של פיטר הרנס. אף על פי שבתחילה דובר על שישה פרקים, כרגע מדובר על שבעה, מה שלא מפתיע, בהתחשב באורכו של הספר ובמורכבותו.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.