הקוסם מארץ עוץ – מהדורה חדשה

אפריל 5, 2013

הקוסם מארץ עוץ - מחברות לספרות - הספרייה הפנטסטית

"הקוסם מארץ עוץ" זוכה לחיים מחודשים ולעיצוב יפהפה במהדורה החדשה והמושקעת של הוצאת "מחברות לספרות"

הוצאת "מחברות לספרות", חברת בת של "כנרת זמורה-ביתן" הוציאה לאחרונה מהדורה חדשה של קלסיקת הפנטסיה לילדים, "הקוסם מארץ עוץ". המהדורה החגיגית מוגשת בעברית נוחה לקריאה, בתרגומה של  בשמת אבן-זהר, ומעוטרת באיורים שובי העין והלב של המאייר יניב שמעוני (הרפתקאות הדוד אריה).

התזמון המושלם, לצד יציאת הסרט של דיסני "ארץ אוז", כנראה אינו מקרי (ע"ע התרגום המחודש של "ההוביט" לקראת צאת הסרט הראשון בטרילוגיית "ההוביט" של פיטר ג'קסון), ומתעוררת השאלה האם דרוש לנו עוד תרגום של ספר – הגם שמהדורה מוערת ויפהפייה שלו, בתרגומה של גילי בר-הלל סמו, יצאה אך לא מזמן? כל אחד יכול להחליט לעצמו, אך חובבי ארץ עוץ מקרבנו, לא זקוקים לתירוצים על מנת לשוב ולחגוג את יצירתו של ל. פרנק באום. בנוסף, האיורים של יניב שמעוני, אשר מעניקים לסיפור פרשנות עיצובית מקורית ורעננה, תמצא ללא ספק מקום בלבבותיהם של ילדים כיום.

על הספר (מגב הכריכה)

האם דמיינתם פעם שרוח גדולה מגיעה משומקום ולוקחת אתכם רחוק-רחוק, אל ארץ לא נודעת? כך בדיוק מגיעים דורותי והכלב טוטו לארץ עוץ! אבל איך ימצאו את הדרך חזרה? רק אדם אחד יוכל לעזור להם לשוב הביתה – עוץ, הקוסם הנורא היושב בעיר הברקת הרחוקה. דורותי יוצאת למסע הרפתקני בחברת דחליל חסר מוח, איש פח חסר לב ואריה חסר אומץ – ולכל אחד מהם בקשה שרק הקוסם יכול למלא. דרכם ארוכה ורבת-הפתעות. האם בסופה יתגשמו משאלותיהם?

סופר הילדים לימן פרנק באום (1856 – 1919) נולד במדינת ניו-יורק שבארה"ב. יצירתו המפורסמת והמוערכת ביותר היא "הקוסם מארץ עוץ". הספר זכה להמשכים רבים (מתוכם, עוד שלושה-עשר נכתבו על ידי באום עצמו), תורגם לעשרות שפות, ונחל הצלחה בינלאומית כבירה בכל העולם. הוא נחשב לאחת מיצירות הפנטסיה החשובות בהיסטוריה ולספר הילדים האמריקני המצליח בכל הזמנים. השפעתם התרבותית של ספרי " עוץ" ניכרת עד היום: מועדוני מעריצים שהוקמו כבר לפני עשרות רבות של שנים ברחבי העולם, מוסיפים להיות פעילים עד היום. נכתבו עליהם מחקרים רבים, והם עובדו לקולנוע, לטלוויזיה, לתיאטרון, לקומיקס ואף למשחקי מחשב.

הקוסם מארץ עוץ

ל. פרנק באום

עברית: בשמת אבן-זהר

מחברות לספרות

143 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.