מעשיות גרים – סדרת אנימציה למבוגרים

מרץ 17, 2013

מעשיות גרים - סדרת אנימציה - הספרייה הפנטסטית

בואו לקבל הצצה ראשונה אל הפיילוט לסדרה המצוירת "מעשיות גרים" המבוססת על סדרת הקומיקס.

זנסקופ אנטרטיינמנט (Zenescope Entertainment) הוקמה ב-2005 ובנתה לעצמה שם של הוצאת קומיקס עצמאית מצליחה. שמעה יצא ברחבי העולם בעיקר בשל ה"עיבודים" שלה לכמה מן הספרים והסיפורים הפופולריים בתרבות המערבית, ביניהם: אליס בארץ הפלאות, הקוסם מארץ עוץ, ספר הג'ונגל, רובין הוד וגולת הכותרת – מעשיות גרים. ב"עיבודים" הכוונה להמצאה של סיפורים חדשים לחלוטין, המשלבים בצורה קלושה אלמנטים מן הסיפורים המקוריים עם הרבה אלימות, מפלצות ונשים בלבוש מינימלי – כנראה התגלמות הסטריאוטיפ של קומיקס המיוצר על ידי גברים לבנים וגיקים, עבור גברים לבנים וגיקים.

כך או אחרת, נראה שהחברה עושה משהו נכון, כי כאשר חבריה לא יוצרים תכנים מקוריים, היא מספקת את שירותיה ליוצרות תוכן כגון ערוץ דיסקברי, ערוץ ההיסטוריה, CBS, ליונסגייט טי.וי, ניו ליין סינמה ועוד כמה מן הכוחות המובילים בשוק התוכן החזותי, כיום.

זנסקופ והאחים גרים

"מעשיות גרים", כאמור, הוא כותר הדגל של ההוצאה. הוא רץ ברציפות מ-2005 ועד היום, ונחשב לסדרת הקומיקס העצמאית הארוכה ביותר בענף. הצלחת הסדרה היא זו שאפשרה לחברה להגיע להיכן שהיא היום. בעולם המעשיות על פי זנסקופ, כל הדמויות, המעשיות, האגדות והמשלים קיימים בעולם המודרני, והדמויות הטובות והרעות מנהלות מלחמה על השליטה בכדור הארץ ובאנושות. נכון, כיום, זה לא נשמע הכי מקורי, אבל יש לזכור שהחוברת החלה לצאת כבר ב-2005. נכון, גם אז זה לא היה שיא המקוריות, אבל אין ספק שזנסקופ הם מהוותיקים שבין החדשים בתחום.

בעקבות הצלחת סדרת הקומיקס והחזון לקחת אותה צעד נוסף קדימה, ביקשו זנסקופ להפוך את הקומיקס לסדרה מצוירת למבוגרים – מעשיות… אלימות… סקס… מכאן לשם, הכוחות התאגידיים של הוליווד החליטו שלא להסתכן עם הפרויקט – או יותר נכון, החליטו שלא להחליט כן להסתכן אתו. בהתחשב בכך שכאמור, קשרים בעולם הבידור לא חסרים לחברה, כנראה שזה אומר משהו על הקונספט. למשל, שהוא אמיץ מדי, בוטה מדי, או שניהם.

בשלב זה, חברי זנסקופ, כמו יוצרים רבים אחרים בימינו, החליטו לפנות אל הקהל הרחב כדי לעשות את הסדרה כמו שהם רוצים לעשות אותה, ובלי למסור דין וחשבון לאיש. הם עשו זאת באמצעות פלטפורמת גיוס ההמונים של קיקסטרטר, וביקשו לגייס 175,000 דולר, לצורך הפיילוט לסדרה. על הדרך, הם הצליחו לגייס גם אנשי צוות נוספים, ביניהם, אמן הקומיקס אריק פאוול (האיש שמאחורי הקומיקס המצליח "הבריון" של Dark Horse) והאמן האפלולי רומן דירג'. כמו כן, עלו על העגלה שחקניות יותר ופחות, כגון לנה הידי (מלכת ספרטה, גורגו, ב-"300", סרסיי לאניסטר ב"משחקי הכס" ועוד), שתיתן את קולה לדמות הראשית בסדרה, סילה מאת'רס, ובריאנה אביגן (סטפ-אפ 2). הגיוס הסתיים בהצלחה במאי 2012 והפקת הפיילוט יצאה לדרך.

הריצו כמעט שנה קדימה, והנה  זנסקופ שחררו לעיתונות את ההודעה הבאה:

השלמנו את הפיילוט לסדרה המצוירת […] קיקסטרטר נתן לנו את ההזדמנות לשאול אנשים האם ירצו את סדרת האנימציה "מעשיות גרים" שלנו, והם השיבו שכן. לא היינו צריכים לעבור דרך התהליך של הוליווד, ועדיין יצאנו עם מוצר באיכות A+, עם טונות של כישרון. אנחנו מקווים שעוד אנשים עם רעיונות גדולים ישתמשו בקיקסטרטר כדי להפוך את הפרויקטים שלהם למציאות, אך גם כדי לעורר את העניין בהם.

בנוסף, שוחררו גם 3 הדקות הראשונות של הפיילוט. אם הוא מזכיר מאוד את הסרט Heavy Metal  (1981) זה לא במקרה.

 

האתר הרשמי של זנוסקופ אנטרטיינמנט

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.