ארץ אוז 2?

מרץ 15, 2013

ארץ אוז 2 - סרט המשך - הספרייה הפנטסטית

למרות קבלה צוננת בקרב המבקרים, "ארץ אוז" מצליח להפליא וסרט ההמשך כבר קיבל או ירוק

כאשר צפיתי ב"ארץ אוז" הייתה לי כל הזמן התחושה שלא נאמרה המילה האחרונה, שהסרט מרגיש כאילו הצוות מאחוריו ממצב אותו על נתיב של מיזם מתמשך ולא של סרט יחיד. התלבטתי אם לכתוב זאת או לא, ולבסוף, מטעמי אורך, בחרתי שלא. לכן, ברגע שהתברר כי הסרט מתקבל על ידי הקהל באהדה (גם אם המבקרים נהנים עד אין קץ להתנגח בו), לא היה זה מפתיע לשמוע על המשך הצפוי לסרט. אז נכון, לא אמרתי לכם, אבל חשבתי לכם, וזה כמעט אותו הדבר, רק פחות מרשים.

את התסריט צפוי לכתוב שוב מישל קפנר, שכתב גם את התסריט לסרט הראשון. נשאלת השאלה, האם בסרט ההמשך נזכה לראות את דורותי מגיעה שוב, לראשונה, אל ארץ עוץ… סליחה, אוז? ישנן שמועות שכן, אבל ההימור שלי הוא שלא. דיסני השקיעו מאמצים רבים מדי להרחיק עצמם מן הסרט של MGM, ויצרו קשת עלילתית רחבה דיו בשביל להכיל לפחות טרילוגיה, עוד בטרם דורותי תנחית אפילו צריף אחד על מכשפה מאוז. אחרי הכול, לא רק לוקס יכול ליצור טרילוגיות פריקוול.

בשלב זה לא ברור מי מן הקאסט הנוכחי ישוב להמשכון, אבל לא אתפלא אם יהיו אלה כל השחקנים המרכזיים – ג'יימס פרנקו, מילה קוניס, רייצ'ל וויס ומישל וויליאמס. מי שמבטיח לא לחזור הוא דווקא הבמאי, סם ריימי. לדברי האיש עצמו, אין לו תכניות לשוב למיזם, כעת שהסרט יצא מידיו.

"לא תכננתי לביים סרט המשך", אמר הבמאי לאתר "בלידינג קול". "נמשכתי לסיפור הזה, אבל אני לא חושב שהשני יציע את מה שדרוש בשביל לגרום לי להתעניין". מילים די קשות מפי ריימי, ובכל זאת, מצד אחד, ניתן לפרש זאת כהצבעת אי-אמון של הבמאי במיזם. מצד שני, בהוליווד כמו בהוליווד, חשוב לשים לב כי ריימי לא פסל, למעשה, מעורבות בסרט ההמשך. "לא תכננתי" אינו "לא אביים" – תכניות משתנות כל הזמן, ובייחוד בתעשיית הסרטים ובתמורה למספרים הנכונים. "לא חושב שהשני יציע את מה שדרוש", עדיין משאיר מקום להפתעות. אם ישוב ריימי למיזם, לא יהיה הבמאי או השחקן הראשון ששב לפרויקט אותו אמר שלא יעשה (ע"ע פיטר ג'קסון ו"ההוביט", למשל). בקיצור, לטוב ולרע, יכול להיות שמדובר, בסך הכול, בתרגיל שיווקי.

אף על פי שריימי, כאמור, לא מתכנן להיות מעורב בסרט ההמשך (בשלב זה), ייתכן שיש לו דווקא פיסת "מודיעין פנימי" על עלילתו האפשרית. לדבריו: "אכן, השארתי כמה קצוות לא פתורים בשביל במאי אחר, אם מישהו ירצה לעשות את הסרט… ניסיתי לעשות סיום מלא, כך שהצופים יבואו על סיפוקם, אבל גם נתתי לאוונורה ולתיאודורה לחמוק." כמו כן, בתשובה לשאלה בנושא, השיב המפיק ג'ו רות' כי דורותי "בהחלט לא" הולכת להיות מעורבת בסרט. אם כך, גם בסרט הבא מכשפות  אין, ודורותי ככל הנראה אאוט.

 

 ביקורת על "ארץ אוז"

 

דמיינו את זה בתלת-ממד! (כדאי להגדיל ולצפות על כל המסך)

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.