צל-לילה – אנדראה קרמר

מרץ 4, 2013

צל-לילה - אנדראה קרמר - הספרייה הפנטסטית

הציד מתחיל, בספרה של אנדראה קרמר, "צל-לילה" – הראשון בטרילוגיית הרומנים העל-טבעיים מבית כתר ספרים

טוב, אז היו לנו נערות שמתאהבות בערפדים, נערות שמתאהבות באנשי-זאב, נערות שמתאהבות בבני-פיות, נערות שמתאהבות ברוחות רפאים, נערות שמתאהבות בגיבורי-על למיניהם. עכשיו מגיע "צל-לילה", ובו הגיבורה היא קאלה, נערה אשת-זאב. על פניו, נראה די ברור שמדובר בעוד תוספת לשורה ארוכה ומתארכת של סדרות רומנים על-טבעיים לנוער. השאלה היא, האם עבור חובבי וחובבות הסוגה זהו ספר טוב?

ראשית, מעודדת העובדה שעל כריכת הספר מצוין שמדובר בכרך ראשון בטרילוגיה. זה כבר מקום לתקווה, מכיוון שניתן להסיק מכך שלפחות כעת, "כתר" מתכננים להוציא את כל הספרים – מה שחובבים רבים כבר יודעים,  אינו דבר מובן מאליו. יש בכך מן הצבעת אמון בנוגע לאיכות הסדרה. בשוק המו"ל התחרותי של היום, כולם רוצים לעלות על הרכבת של הסוגה הפופולרית, אבל אף הוצאה לא ממהרת להתחייב לסדרות.

שנית, בחו"ל התווספו לטרילוגיה כבר שני פריקוולים, כך שגם בחו"ל נראה שמישהו מאמין בקרמר וביצירתה. מצד שני, השוק בארה"ב יכול להרשות לעצמו כל מיני דברים שהשוק הישראלי אינו יכול. שם, גם סופרים אנונימיים יכולים לזכות להצלחה מסחרית צנועה, פשוט בגלל שהקהל יותר נרחב באופן משמעותי מן הקהל המקומי. מה שכן, אם הסדרה תצליח, זה אומר שלחובביה ממתין עולם נרחב לשקוע בתוכו.

שלישית, מעודדת העובדה שגיבורת הסדרה היא נערה-זאב חזקה, נקבת אלפא, ולא עוד בת-אנוש שברירית. אם קרמר השכילה להשתמש בהיבט הזה בצורה חכמה ויצירתית, זה יכול להיות די מבטיח. חסרות דמויות של נשות-זאב ראויות.

אז מה זה צל-לילה ועל מה מסופר שם?

עלילת הספר (מגב הכריכה)

קאלה טור לא דומה לנערות אחרות. בעור נערות בנות גילה חולמות בהקיץ על בנים, קאלה מדמיינת איך היא משסעת את גרונם של אויביה. קאלה נולדה נוטרת, נערה-זאבה לוחמת.

ביום הולדתה השמונה-עשר, תתמסר לזכר האלפא רן לרוש ותהפוך לנקבת האלפא השלטת, מנהיגת להקת צל-לילה, הדור הבא של הזאבים הנוטרים.

אבל הנתיב שנסלל עבור קאלה נקטע ברגע שהיא מצילה את חייו של שיי, נער אנושי יפה תואר. היא מתאהבת בשיי ומגלה את סודו, סוד שיטלטל את עולמם של כל זאבי צל-לילה וישנה לעד את תוצאות מלחמת הכשפים המתנהלת סביבם.

על המחברת (מן האתר הרשמי)

אנדראה קרמר, ילידת ניו-יורק, היא מהבולטות שבין סופרי הנוער כיום וספריה כיכבו לא אחת ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס. היא העבירה את ילדותה בחלומות בהקיץ, תוך כדי שיטוטים ביערות ובגדות האגמים של צפון וויסקונסין. כיום היא מתגוררת במנהטן, אבל היא מעידה על עצמה שבליבה, תמיד תהיה ילדת-עיירה.

אנדראה תמיד אהבה לכתוב ואף פעם לא הפסיקה לכתוב, אבל נדרשו סוס ורגל שבורה כדי לגרום לה להתחיל לכתוב את הרומן שעל כתיבתו תמיד חלמה. לפני שהפכה להיות סופרת במשרה מלאה, הנראה שכנה בעולם האקדמי, בו לימדה היסטוריה מודרנית.

כאשר היא לא כותבת, אנדראה מנסה להשתלט על תנוחות יוגה מורכבות, משוטטת בסנטרל פארק, וצדה אחר מוסיקה חדשה שתוכל לשמש כפס-קול לספריה.

 

האתר הרשמי של "צל-לילה"

האתר הרשמי של אנדראה קרמר

צל-לילה – פרק ראשון לקריאה

 

צל-לילה

אנדראה קרמר

מאנגלית: סיוון מדר

כתר ספרים (2013)

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.