הכירו את אליס אנגלרט (לינה דוקיין)

פברואר 11, 2013

אליס אנגלרט - לינה דוקיין - הספרייה הפנטסטית

אליס אנגלרט דחתה את התפקיד הראשי ב"יצורים יפהפיים" לא פחות משלוש פעמים בטרם הסכימה לקבלו

התפקיד של לינה דוקיין ב"יצורים יפהפיים" יכול להזניק את הקריירה של אליס אנגלרט, להעסיק אותה לשנים הקרובות (אם המיזם יהפוך לסדרה), ובאופן כללי, להפוך אותה למפורסמת. היי, זה עבד בשביל קריסטן סטיוארט עם "דמדומים". אבל אנגלרט בת ה-18 דחתה את התפקיד הראשי ב"יצורים יפהפיים" לא פחות משלוש פעמים בטרם הסכימה להיפגש עם הבמאי, ריצ'רד לגראבניז.

השחקנית סיפרה לעיתון "האינדיפנדנט": "אמרתי 'לא' שלוש פעמים רק כי לא קראתי את התסריט וקיבלתי תקציר של שלושה משפטים, שתיאר את הסרט בתור רימייק של 'דמדומים'. לא עשיתי עדיין שום דבר ולא רציתי להיבחן למשהו שלא אתקבל אליו בכל מקרה, כי זה היה משהו של סטודיו גדול… אבל אז קיבלתי אימייל מהמפיק, שביקש ממני להגיע, בבקשה, אז הלכתי לפגישה והתנהגתי כאילו אני איזו מישהי בכירה. לא ממש ידעתי את מקומי ואמרתי לריצ'רד איך חשבתי שהוא צריך לעשות את הסרט, ואז, אחרי שהגעתי סוף כל סוף לקרוא את התסריט ואהבתי אותו, אמרתי לעצמי: 'אלוהים, אני כזאת מטומטמת. עכשיו אני לא הולכת לקבל את התפקיד'. אבל אז נבחנתי והתקבלתי".

לא בדיוק סינדרלה

למרות הקוריוז המעניין, מן הראוי לציין, שכנראה, לא מומלץ לשחקניות שאפתניות בתחילת דרכן לאמץ את הרעיון ולהתחיל לסרב לתפקידים. אנגלרט היא לא בדיוק נערה מהרחוב. היא בתה של הבמאית הניו זילנדית, ג'יין קמפיון, אשר זכתה באוסקר על התסריט הטוב ביותר ב-1994, עבור "הפסנתר". גם אביה, קולין אנגלרט הוא במאי, וגם לאחר שהוריה התגרשו בילדותה, אליס העבירה זמן רב עמו, כאשר לא ליוותה את אימה במסעותיה מסביב לעולם. "מסתבר שאכלתי ארוחת צהריים עם ג'וני דפ, כשהייתי בת שלושה חודשים", היא מספרת. כבר לא בדיוק נשמע כמו סיפור סינדרלה, נכון?

ומה לגבי ה"רומנטיקה"?

בהתחשב בספר עליו מבוסס הסרט "יצורים יפהפיים", ובכך שוולנטיינס דיי בדיוק מעבר לפינה, קצת קשה שלא לדבר קצת על רומנטיקה. ובכן, לגבי חבריה לקאסט, כנראה שאלדן אהרנרייך (איתן) ייאלץ להישאר עם תאוותו בידו. אנגלרט מודה באהבתה דווקא לג'רמי איירונס, בן ה-64, אשר מגלם את מייקון רייבנווד, דודה של דמותה, לינה (מבולבלים?): "אהבתי את ג'רמי והייתי מאוהבת בו באופן לא הולם מאז שהייתי ילדה קטנה וראיתי אותו ב"המשימה", כשהייתי בת 10".

מצד שני, אולי לא לגמרי אבוד לאהנרייך, או לפחות לאיתן. לדברי אנגלרט, היא דווקא אוהבת את העובדה שהדמות הגברית הראשית ב"יצורים יפהפיים" היא רגישה ונאמנה. "יש כל כך הרבה מהסרטים לנוער האלה, בהם גברים מגניבים מתנהגים כמו חלאות לבנות, אבל מסתירים רגשות עדינים. אבל בעולם האמתי, רוב הגברים שמתנהגים כמו חלאות הם באמת חלאות".

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.