מלחמת הצללים

פברואר 6, 2013

מלך הצללים - אני והצל שלי - הספרייה הפנטסטית

דרימוורקס הסירו את "אני והצל שלי" מן הלו"ז, אך סרט צללים אחר תפס את מקומו.

הצל של דרימוורקס

"שומרי האגדות" של דרימוורקס לא היה כישלון בשום קנה מידה. יחד עם זאת, בתור סרט הדגל של דרימוורקס לשנת 2012, הוא התגלה כאכזבה צורבת לאור הבילדאפ הכבד שעשו לקראתו. הסרט הניב לאולפנים עד כה "רק" כ-300 מיליון דולר בכל תקופת הקרנתו בארה"ב וברחבי העולם. בהשתלשלות עניינים מפתיעה לא פחות, הסרט, שהחל את דרכו בזכייה בשלל פרסים יוקרתיים עוד בטרם עלה לאקרנים, זכה גם להתעלמות גורפת בטקס האוסקר המתקרב.

אין ספק שהביצועים הכושלים של הסרט בזירה הכלכלית והתדמיתית "הטילו צל ענק" על תכנית העבודה של דרימוורקס לשנים הקרובות. כנראה שצפויים לנו הרבה יותר המשכונים דלוחים אך בטוחים ופחות השקעה במיזמים חדשים אך מסוכנים (למרות שגם "שומרי האגדות" נראה בתור הימור בטוח לחלוטין). כך, לאחר שלפני מספר חודשים הפתיעה דרימוורקס את עולם האנימציה עם תכנית שאפתנית להפיק לא פחות משלושה סרטי אנימציה גדולים בשנה, בשלוש השנים הקרובות, החברה בוחרת כעת להנמיך ציפיות ולרדת לשני סרטים בלבד.

יהיו המניעים אשר יהיו, נראה שהקורבן הראשי מן המהלך הוא הסרט "אני והצל שלי", אשר היה כבר בשלבי פיתוח מתקדמים ושמסע השיווק שלו כבר החל את צעדיו הראשונים. הסרט הזה נראה כיוזמה אמיצה מצד דרימוורקס בשל הנושא האפלולי שלו, והוא אף עבר מספר תסריטים בשל כך.  מעבר לעלילה המאתגרת, גם הטכניקה של יצירת הסרט הייתה שאפתנית – שילוב של גרפיקה אנימציה ממוחשבת עם אנימציה קלאסית. כרגע, הסרט פשוט הורד מתכנית העבודה וההקרנה של האולפנים. ההכרזה היחידה בנושא היא שהסרט "חוזר לפיתוח".

הצל של הנרי סליק

בניגוד לדרימוורקס, את יוצר האנימציה והבימאי הנרי סליק צללים ותמות אפלים לא מטרידים. למעשה, הוא בנה עליהם את הקריירה שלו. הנ"ל ביים את "הסיוט שלפני חג המולד" הקלאסי ואת "ג'יימס והאפרסק" עם טים ברטון, ולפני כשלוש שנים, גם את "קורליין", על בסיס ספרו של ניל גיימן.

כמו לבימאים וליוצרים אחרים, גם לסליק יש את ה"בייבי" שלו, שהוא מנסה כבר שנים להוציא לפועל ללא הצלחה. לבייבי של סליק קוראים "מלך הצללים" (The Shadow King). עלילת הסרט מגוללת את סיפורו של האפ, ילד יתום בן 9 המתגורר בניו יורק. אם חייו אינם קשים מספיק, הרי שהוא נאלץ להתמודד עם בעיה פיזיולוגית מוזרה – אצבעות ארוכות להפליא, אותן הוא מנסה להסתיר משאר העולם. כאשר האפ פוגש ילדת-צל חיה, היא מגלה לו שביכולתו להשתמש בידיו כדי ליצור צללים קסומים המתעוררים לחיים. נשק רב-עצמה זה ישמש את האפ במלחמתו נגד מפלצת הנחושה בדעתה להרוג את אחיו ריצ'רד ולהשמיד את ניו יורק כולה.

בדומה ל"אני והצל שלי", גם דרכו של "מלך הצללים" למסך הגדול נראתה בטוחה, כאשר אולפני דיסני השקיעו בו לא פחות מ-50 מיליון דולר. אולם אז, בספטמבר האחרון, החליטו האולפנים לנטוש את הפרויקט בגלל עלילתו האפלולית (אם אתם שמים לב לחזרתיות מסוימת, אתם חדי אבחנה). יכול להיות שהדבר היה קשור גם הפעם לכישלון של צורב של סרט, הפעם "ג'ון קרטר", שתקציב השיווק שלו בלבד עמד על כ-100 מיליון דולר. עבור הכישלון הזה שילם ריץ' רוס, ראש אולפני דיסני דאז, בכיסאו כשלקח על עצמו את האחריות והתפטר מתפקידו.

עד כה נראה שהקיץ הקץ על הפרויקט של סליק, אך כעת, הודות למפיק ג'וש פן ולחברת ההפצה הגרמנית/בריטית K5, "מלך הצללים" זכה להזדמנות שנייה. הסרט נמצא בשלבי טרום-הפקה מתקדמים ו-K5 מטפלת בהיבטי השיווק, המכירה וההפצה של הסרט. סליק יביים את הסרט, לו רומנו (משפחת סופר-על) ייעצב והמלחין ברונו קולייס (קורליין) כנראה יופקד על הפסקול.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.