גולום בחוות החיות

אוקטובר 25, 2012

חוות החיות - ג'ורג' אורוול - הספרייה הפנטסטית

אנדי סירקיס, הלוא הוא גולום מסרטי "שר הטבעות", יביים וישחק בעיבוד חדש של "חוות החיות"

 השחקן אנדי סירקיס היה שחקן ותיק ומוכר עוד לפני "שר הטבעות", אולם תפקידו בסדרת הסרטים, בתור היצור המעוות, גולום, הוא שהקנה לו את התהילה. במסגרת התפקיד, היה על סירקיס לעבוד הרבה עם טכנולוגיית צילום ממוחשבת, בה חיישנים מחוברים לגופו של השחקן באמצעות חליפה מיוחדת, ודמות אחרת "נבנית" על בסיס המידע המתקבל מהחליפה. הניסיון היה כה משמעותי עבור סירקיס, שהוא התפתח בכיוון זה, ואף החל לשלוח את ידו בבימוי. לאחר שגיירמו דל טורו פרש מכיסא הבמאי, הצטרף השחקן אל פיטר ג'קסון ושימש כראש היחידה השנייה של צילומי סדרת סרטי "ההוביט". אחריות גדולה ללא ספק, עבור מי שזהו לו הניסיון הראשון בכיסא הבמאי. את התוצאות נראה כולנו בשנתיים הקרובות.

אבל כעת, תפקידו של סירקיס בהפקת טרילוגיית "ההוביט" הסתיים, התפנה השחקן/במאי להפקה חדשה, בכוחות עצמו הפעם. פרויקט הביכורים העצמאי שבחר סירקיס הוא מעניין ושאפתני: עיבוד ספרו הקלאסי של ג'ורג' אורוול (שכתב גם את "1984") "חוות החיות" לסרט קולנוע חדשני. למי שאינם מכירים, הספר מציג אלגוריה חברתית נשכנית, בה קבוצה של חיות משק מקימות חברה כמו-אנושית. העניינים מתדרדרים, כאשר החזירים בחווה מתחילים לקחת את העניינים לידיים, וכל החיות מוצאות עצמן נשלטות על ידי החזיר, נפוליאון. הדמיון הרב של האירועים בסיפור לאירועים שהובילו למלחמת העולם השנייה אינו מקרי.

בריאיון להוליווד ריפורטר סיפר סירקיס: "אני חושב שמצאנו דרך די מרעננת להסתכל על הסיפור. בהחלט נשתמש בפרפורמנס קפצ'ר, אבל אנו עושים שימוש בשילוב של סגנונות צילום כדי ליצור את הסביבה". אבל למרות הנימה האופטימית, לא צריך לרוץ עדיין להזמין כרטיסים. ההפקה נמצאת בשלב ההכנות להצגת הפרויקט למשקיעים, והם מעצבים דמויות ואת המראה הכללי, וכן מבצעים ניסויים בטכניקות שיאפשרו להם להביא את החזון של סירקיס לגבי "חוות החיות" אל המסך הגדול.

כמו כן, נראה שהסרט יהיה שונה מאוד מן האופן בו מקובל לחשוב על הקלאסיקה של אורוול. לדברי סירקיס, הוא וצוותו "שומרים על הצד האגדתי והקהל המשפחתי. אנחנו לא הולכים לשים דגש על ההיבט הפוליטי. הסרט יתבסס יותר על ההיבט הרגשי, באופן שאני לא חושב שנראה קודם. נקודת המבט שונה מעט מהאופן בו הסיפור מוצג לרוב. אנחנו בוחנים אותו באור חדש".

הכרזות מסוג זה נוטות להלחיץ אותי מעט, בייחוד כשמדובר בעיבודים קולנועיים ליצירות ספרותיות קלאסיות ואהובות. מצד שני, גם פיטר ג'קסון התחיל את דרכו כבמאי אנונימי, וחשוב לשמור על ראש פתוח. קודם נראה מה עשה הצמד-חמד עם "ההוביט" ונמשיך משם.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.