"הבריון" של פינצ'ר

אוקטובר 18, 2012

הבריון - סרטי אנימציה - הספרייה הפנטסטית

הבמאי זוכה פרס האוסקר, דיוויד פינצ'ר זקוק לעזרתכם ביצירת "הבריון" – סרט אנימציה למבוגרים

שיטת "מימון ההמונים" (crowd funding) כבר מזמן לא משרתת רק יזמים בתחילת דרכם. מסתבר שאפילו במאים זוכי פרס אוסקר מתקשים לפעמים להשיג מימון לפרויקטים. "הבריון" (The Goon) הוא פרויקט חלומות של דייוויד פינצ'ר, אותו הוא מנסה להרים כמפיק עוד מ-2008, ביחד עם שלל יוצרים נלהבים, ביניהם נשיא אולפני Blur, טים מילר וג'ף פאולר.

הסרט מבוסס על קומיקס משעשע ואלים להפליא, אותו יצר אריק פאוול ויוצא בהוצאת Dark Horse. הקומיקס משלב בין סגנון הפילם נואר, עם אלמנטים של אימה ועל-טבעי, ומגולל את סיפורם של הבריון והחבר/עוזר שלו, פרנקי. אלה מתמודדים בכל גיליון עם שלל יריבים קשוחים ויצורים על-טבעיים, ממאפיונרים ועד זומבים, רוחות רפאים, תמנוני ענק, חייזרים ומדענים מטורפים.

פינצ'ר וחבריו לא ישבו בחיבוק ידיים. כבר לפני שנתיים או יותר הפיקו סרטון קונספט מעולה, כדי להראות למשקיעים בהוליווד את הפוטנציאל העצום הגלום בפרויקט. לדברי פינצ'ר, הסרטון "התקבל באהדה, אבל כיוון שהוא אינו המשכון או מלא בחיות מרקדות" נדרש יותר מכך כדי לפרוץ את הדרך ולאפשר לבריון ולפרנקי להגיע להוליווד. זאת טענה קצת חשודה בהתחשב בכך שגם סרטים כגון "קורליין" ו"פאראנורמן" אינם המשכונים ואינם כוללים חיות חביבות שפוצחות בשירה. יחד עם זאת, מצפייה באמנות הקונספט ובסרטון, נראה שהוא כלל אינו מנסה לפנות לקהל הצעיר, אלא יותר למבוגרים ואולי שם טמון מכשול כלשהו.

כך או אחרת, אין ספק שמדובר בפרויקט מגניב ושהמחויבות של החבורה ליצירת הסרט ראויה לציון. כעת, כאמור, פתחו בקמפיין קיקסטרטר לסרט "הבריון". אז מה דרוש כדי שהסרט יקרה? בתור התחלה, 400,000 דולר – וזה רק בשביל ליצור תצוגת תכלית יותר רצינית ומלאה, עם סטורי בורד ועריכה ראשונית, עם מוסיקה ואפקטים קוליים. בתקווה, כשהאנשים עם הכסף יבינו מה יש להם בידיים, הם כבר יעשו את השאר וילוו את הפרויקט עד המסך הגדול. מובן שכיאה לקיקסטרטרים אחרים, גם כאן מובטחות לתורמים שלל מתנות, לפי גודל התרומה שלהם לפרויקט. נכון לעכשיו, שישה ימים אל תוך הגיוס, הצליחו פינצ'ר והחבר'ה לאסוף כמעט 140,000 דולר, ואם הם ימשיכו בקצב הזה, יש סיכוי ש"הבריון" יזכה לנסוע להוליווד. אתם כמובן מוזמנים להצטרף ולעזור לזה לקרות!

קראו עוד על קמפיין גיוס הכספים של "הבריון"

בקרו באתר הרשמי של הקומיקס "הבריון"

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.