מעשה פלאים – בריאן סלזניק

אוקטובר 17, 2012

מעשה פלאים - בריאן סלזניק - הספרייה הפנטסטית

בריאן סלזניק, מחבר רב-המכר "התגלית של הוגו קברה" חוזר עם ספר מאויר חדש – "מעשה פלאים"

כאשר פרסם בריאן סלזניק את ספרו הראשון, "התגלית של הוגו קברה", הוא שבה את ליבם של רבים ברחבי העולם, והספר הפך לרב-מכר בינלאומי. ב-2008, אפילו זכה המחבר במדליית קלדקוט, הפרס החשוב ביותר שניתן בארה"ב לספרים מאוירים. אם לא די בכך, הבימאי המוערך מרטין סקורסזה בחר לעבד את הספר לסרט קולנוע, שהיה חוויה לא פחות חזותית מספרו של סלזניק. אגב, זהו אחד מן הסרטים היחידים שהמלצתי לחבריי לראות בתלת-ממד.

בעקבות הצלחת ספרו הראשון, סלזניק שב כעת עם ספר חדש, המאויר בסגנונו הייחודי, ואף הוא עושה מחווה לתקופה אחרת בהיסטוריה של מסך הכסף. הספר משלב טקסט ותמונות, כאשר התמונות לא רק משקפות את הסיפור בצורה ויזואלית, אלא מהוות חלק מהסיפור עצמו. לכן אין זה מפתיע שב"מעשה פלאים" יש יותר מ-460 עמודים של רישומים מקוריים.

האם הקסם של סלזניק יעבוד גם הפעם? הספר לצדי ואני בהחלט מתכנן לגלות. אולי תרצו גם אתם. לנוחותכם, ניתן למצוא אותו בארץ, הן באנגלית (בכריכה קשה) והן בעברית (בכריכה רכה).

עלילת הספר מגב הכריכה

בן ורוז חיים במרחק חמישים שנה זה מזה, ושניהם מתגעגעים למשהו חשוב ומסתורי שחסר בחייהם. בן חולם על האב שמעולם לא הכיר, ורוז חולמת על שחקנית קולנוע מסתורית. באחד הימים מגלה בן רמז משונה בחדרה של אמו, ואילו רוז מגלה קצה חוט בעיתון, וכל אחד מהם יוצא לבדו למסע נועז אחר האמת שאבדה לו.

מעשה פלאים הוא ספר בשני קולות על שני גיבורים. סיפורו של בן מסופר במילים, וסיפורה של רוז מסופר בציורים. שתי העלילות, זו המסופרת וזו המצוירת, נשזרות זו בזו בסימטריה מהפנטת, עד למפגש מעורר התדהמה.

 

האתר הרשמי של "ההמצאה של הוגו קברה"

האתר הרשמי של "מעשה פלאים"

מעשה פלאים

בריאן סלזניק

מאנגלית: שרון פרמינגר (עריכת תרגום: אירית מילר)

הוצאת כתר (2012)

637 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.