רואלד דאל מקריא מתוך "העי"ג"

אוקטובר 9, 2012

העי"ג - רואלד דאל - הספרייה הפנטסטית

תהיתם פעם איך נשמע סופר הילדים, רואלד דאל, כשהוא מקריא מסיפוריו? זאת ההזדמנות שלכם לגלות!

העי"ג (ענק ידידותי גדול) היה אחד מן הספרים החביבים עליי, עוד מימי ילדותי, ורואלד דאל היה אחד מן הסופרים החביבים עליי. בעצם, הוא עדיין אחד הסופרים החביבים עליי, גם אם בחייו הפרטיים, נודע כאנטי-ישראלי ואפילו אנטישמי. למרות דעותיו הבעייתיות, משהו, הוא היה סופר ילדים מוכשר להפליא ובעל דמיון עשיר ומופלא. בסוף החודש ימלאו 22 שנה לפטירתו, אך ספריו מוספים להיות פופולריים היום, כפי שהיו בימיו חייו. ספרו, "העי"ג", ראה אור ב- 1982 ופורסם בעברית ב-1987, בסדרת ספרי "מרגנית" האהובה של הוצאת זמורה-ביתן.

עלילת הספר מגוללת את קורותיה של סופי, ילדה יתומה שמוצאת עצמה נחטפת באישון לילה על ידי ענק, כיוון שהציצה מן החלון וראתה אותו בשעת עבודתו. למזלה של סופי, היא מגלה כי נחטפה על ידי ענק ידידותי וצמחוני, ולא על ידי אחד מאותם ענקים מגעילים שמסתובבים ברחבי העולם ואוכלים אנשים כחטיפים. סופי והענק מתיידדים ו… ובכן, אם אינכם יודעים מה קרה לאחר מכן, כדאי לכם פשוט לקרוא את הספר ולגלות.

בינתיים, אתם מוזמנים גם להאזין לקטע קצר מתוך הסיפור, אשר מוקרא בקולו העמוק והנפלא של של רואלד דאל עצמו: הקראה של רואלד דאל

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.