דורותי מארץ עוץ/אוז

ספטמבר 5, 2012

דורותי מארץ עוץ - הקוסם מארץ עוץ - הספרייה הפנטסטית

הכירו את דורותי מארץ עוץ –מחזמר אנימציה בתלת-ממד, המחזיר את דורותי ואת הקהל לממלכה הקסומה.

ארץ עוץ, ארץ אוז… אני כבר לא יודע איך ירצו לקרוא לה, אבל כולנו מכירים את הממלכה הקסומה של ל. פרנק באום. ועכשיו, הגיע הזמן להכיר גם את העיבוד החדש של "הקוסם מארץ עוץ", כי הרי בהוליווד נראה כי ללכת בכפולות על כל סיפור (ע"ע שלגייה, היפהפייה הנמה ופיטר פן). אז נכון שהאנימציה מזכירה יותר את הופ קטנטנים מאשר סרט של פיקסאר או דרימוורקס, אבל זה לא אומר שהסרט לא יכול להיות חוויה מקסימה לילדים. בנוסף, מעניקים לסרט הזה כמה שמות מוכרים שנשמעים מבטיחים: ליאה מישל מהסדרה הפופולארית "Glee" תעניק את קולה לדמותה של דורותי, קלסי גרמר הוא איש הפח, דן אקרויד הוא הדחליל וג'יימס בלושי הוא האריה הפחדן. אם לא די בכך, הרי שגם מרטין שורט ופטריק סטיוארט מעניקים את קולם לפרויקט – הראשון בתור ליצן החצר הנוול, והשני בתור עץ מדבר בשם טאג. באמת, קשה לדמיין קאסט טוב מזה לדיבוב סרט.

עלילת הסרט (בתרגום חופשי מאתר הסרט)

"דורותי מארץ עוץ" הוא סרט אנימציה השואב את השראתו מן הסיפור הקלאסי של ל. פרנק באום, "הקוסם מארץ עוץ", ומסדרת הסדרת הספרים שכתב הבן של נכדו, רוג'ר סטנטון באום. עלילת הסרט מתחילה כאשר דורותי חוזרת לקנזס ומוצאת את ההרס והחורבן שהותיר אחריו הטורנדו אשר סחף אותה לארץ אוז.

הבית אליו היתה כה נואשת לשוב ניזוק עד-מאוד ואנשי העיירה אורזים בשביל לעזוב. אבל מעט אחרי שובה לקנזס, קסם רב-עצמה שולח את דורותי בחזרה לאוז. היא מוצא שגם ארץ אוז סובלת מבעיות, ותושביה זקוקים לעזרתה. חבריה הטובים של דורותי – הדחליל, איש הפח, האריה הפחדן-לשעבר – נעלמו ובהיעדרם, הארץ התנוונה. במסעה בעקבות חבירה, היא מוצאת כמה שותפים חדשים לדרך, ביניהם איש עשוי מרשמלו שאינו יכול לחשוב בעצמו, נסיכה מחרסינה שהתנהגותה המתנשאת מכסה על שבירותה, וסירת משוטים מרובת אישיויות. דורותי תצטרך לעזור לחבורה המוזרה להתאגד יחדיו נגד נבל חדש – ליצן החצר המרושע, שחושב שכל אוז צריכה לסור למרותו.

 בכורה עולמית: יעודכן בהמשך

בכורה בארץ: אם תהיה, יעודכן בהמשך

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.