דטרויט: עיר הזומבים?

יולי 27, 2012

עולם הזומבים - פארק שעשועים - הספרייה הפנטסטית

כיצד מתכננת העיר דטרויט שבארה"ב להשיב לחיים אזורים נטושים בעיר? להביא את אפוקליפסת הזומבים, כמובן!

העיר דטרויט שבמדינת מישיגן בארה"ב הסתמכה לאורך השנים על תעשיית הרכב שלה. אולם עם השנים השתנו פני התעשייה וחלקים נרחבים מן העיר נותרו נטושים לחלוטין. המצב נעשה כל כך גרוע שהעירייה שוקלת ברצינות לנטוש באופן רשמי אזורים אלו ולהוציא אותם מתחום אחריותה. בחיפוש אחר פתרונות חלופיים לעזובה האורבנית הזאת עלו לא מעט רעיונות יצירתיים, אולם אחד מהם מושך תשומת לב במיוחד: הקמת פארק שעשועים בשם Z World Detroit – פארק שיאפשר למבקריו לנסות לשרוד אפוקליפסת זומבים!

הרעיון הבסיסי הוא שהמבקרים יגיעו עם חבריהם, או יצטרפו לקבוצה קיימת. אז יינתן להם פרק זמן מסוים לבחון את השטח ולאתר מקומות מסתור, לאגור צידה וכיו"ב. בשלב כלשהו תשוחרר קבוצה קטנה של זומבים ברחבי העיר ואלה יתחילו לעשות את מה שהם עושים הכי טוב: לצוד ולהתרבות. המשתתפים יצטרכו לשתף פעולה כדי לשרוד את המשחק, אשר נמשך גם במהלך הלילה. מי שיאבד את הקבוצה שלו, יצטרך להצטרף לקבוצה אחרת, ומי שנתפס – פשוט יצטרף לכוחות הזומבים במסע הקטל שלהם.

במילים אחרות, זה נשמע כמו שילוב מגניב להפליא של משחקי הפייטבול עם משחקי תפקידים, וכל זאת – ברחובות עירוניים אמתיים. ראינו סצנות של מתקפות זומבים באינספור סרטים. כעת, אם יצליח מרק סיווק, יוזם הפרויקט, לגייס את הסכום הנדרש, יוכלו אנשים לחוות מתקפה שכזאת, ובכן… על בשרם.

מלבד חוויה ייחודית ומקורית, לדברי סיווק, המיזם האמיץ יוכל ליצור מקומות עבודה חדשים, לתמוך בעסקים באזור ולהשיב אזורים חלשים של העיר לחיים מחודשים. אבל כדי להתחיל להריץ את הפרויקט השאפתני, יוזמיו זקוקים לכסף ל-145,000$ בתור התחלה, אם לדייק. לשם כך, הקים צוות המיזם קמפיין באתר IndieGoGo, כאשר סכום הכסף הראשוני צפוי לממן את איתור המיקום המתאים ואת פיתוח התוכניות העיצוביות והמשחק. אחרי הכול, בשביל להוציא פרויקט שכזה אל הפועל, דרושים מומחים שיעזרו לו להיות אותנטי ומעניין מחד, אבל גם בטוח ומהנה מאידך. כמו כן, יידרשו מומחים אשר יאפשרו לפרויקט להצליח במטרתו האמתית – להשיב לחיים את דטרויט.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.