ארטמיס פאול – הרומן הגרפי

יולי 23, 2012

ארטמיס פאול הרומן הגרפי - קומיקס - הספרייה הפנטסטית

חובבי ארטמיס פאול בישראל יכולים כעת ליהנות מהרפתקאות הנבל הצעיר בעברית, בזכות תרגום הרומן הגרפי.

למי שלא מכירים, "ארטמיס פאול" הוא שמה של סדרת ספרי פנטסיה לילדים ולנוער, מאת סופר הפנטסיה האירי, אואן קולפר. הסדרה מגוללת את סיפור הרפתקאותיו של ארטמיס פאול, רב-נבל גאון, וכל זאת בגיל 12. פאול מגלה כי עולם הפיות ויצורי הקסם אמיתי וזומם לנצל את גילויו לשם תחבולותיו. אולם עולם הפיות של קולפר שונה מזה שמוכר לרובנו. אין המדובר בעולם פנטסטי התלוי בקסם בלבד ומנותק מן הקדמה. נהפוך הוא, לפי קולפר, עולם הפיות מתקדם כל כך מבחינה טכנולוגית שהקסם והטכנולוגיה שזורים זה בזה ומותירים  הרחק מאחור את הטכנולוגיה האנושית.

הסדרה, אשר החלה עוד ב-2001, כוללת שמונה ספרים, כאשר האחרון שבהם ראה אור ביולי השנה (2012). ב-2007 ראה אור  "ארטמיס פאול – הרומן הגרפי" באנגלית. כעת, בזמן ההמתנה לתרגום הספר האחרון, יכולים חובבי הסדרה ליהנות מן הרומן הגרפי, אשר תורגם לעברית ופורסם על ידי הוצאת "כנרת ".

 אם לומר זאת בפשטות, הופתעתי לטובה. הרומן הגרפי עושה משהו מאוד נדיר בימינו – הוא מספק בדיוק את מה שהוא מבטיח. עלילתו חוזרת בגדול אל הספר הראשון, ובכך מציעה הזדמנות לדור חדש של קוראים להתוודע אל הסדרה. הסיפור אכן סוחף והקצב המהיר בנוי היטב ומקשה להוריד אותו מהידיים עד לסוף הקריאה. זהו אחד מאותם מקרים בהם עיבוד של ספר לקומיקס נעשה כהלכה, כך שהוא מסוגל כסיפור עצמאי ברשות עצמו. לכן, גם מי שלא מכיר את העולם פרי-עטו של קולפר, יוכל עדיין ליהנות מהקומיקס, הן כקריאה חד-פעמית והן כפתח להמשך היכרות עם הספרים.

מגב הספר

מכירים את ארטמיס פאול?

בואו לראות אותו בפעולה!

הוא פושע מתוחכם, הוא גאון מחשבים, יש לו שומר ראש אישי ומשרד מלא בהמצאות טכנולוגיות. והוא רק בן 12! אחרי שכיכב בשישה ספרים והקסים מיליוני קוראים ברחבי העולם, ארטמיס פאול חוזר, והפעם בקומיקס.

הצטרפו אל ההרפתקה הראשונה!

בקרו בעיר פיות תת-קרקעית, התפעלו מהמצאות משוכללות, צפו בקרבות של יצורים קסומים ועקבו אחרי גאון הפשע הצעיר בעולם בסיפור קומיקס מלא מתח, הומור וקצב בלתי פוסק.

ארטמיס פאול – הרומן הגרפי

מאת: אואן קולפר ואנדרו דונקין

איורים: ג'ובאני רוגאנו, צבע: פאולו למנה

תרגום: ארז אשרוב

הוצאת כנרת

115 עמודים

הוצאת כנרת

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.