צילומי "ההוביט" הסתיימו

יולי 7, 2012

ההוביט: מסע בלתי צפוי - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

סר פיטר ג'קסון הודיע על סיום הצילומים של צמד סרטי "ההוביט". היעד הבא – שולחן העריכה!

אם תביטו במילון בערך "הפקת ענק" (אם תמצאו את הערך, כמובן), תוכלו לראות שם תמונה של מצמד סרטי "ההוביט", בבימויו של סר פיטר ג'קסון. באמת, קשה לדמיין הפקה קולנועית בקנה מידה יותר גדול מזה. לאחר ההצלחה הפנומנאלית של טרילוגיית סרטי "שר הטבעות", ההפקה המדוברת היא לא פחות אירוע מדיני מאשר אירוע בידור, כאשר כלכלת ניו-זילנד וחלק נכבד מענף התיירות שלה יכולים להודות רבות לבימאי האהוד.

חלק מהסיבה לכך, היא קהילת החובבים הענפה שקנה לו טולקין בכל רחבי העולם. חובבים אלה לא נחו מאז צאת הסרט השלישי של "שר הטבעות" ודרשו עוד! אם לדייק, הם דרשו בכל פה, כי גם הספר "ההוביט" יופק באותו אופן. המסע אל הוצאת הדרישה הזאת אל המציאות התברר כרווי מהמורות וקשיים לא פחות מן המסע למורדור ובחזרה ונדרשו לא פחות מעשר שנים כדי שג'קסון יוכל לשוב ליצירתו של טולקין. אבל זה קרה לבסוף, ובחודש מרץ, 2011 הצילומים יצאו לדרך.

כעת, ששה-עשר חודשים לאחר שהחלו, הודיע ג'קסון כי הצילומים הגיעו אל קיצם, בדיוק לפי הלו"ז. כעת נותר לבימאי ולצוותו לערוך את הסרטים ולסיים את התהליך המורכב של שיווקם, כיוון שיהיה אשר יהיה, אסור לו להיכשל. יתירה מזאת, כאשר אתה פיטר ג'קסון ועיני כל העולם נשואות אליך הגדרות הכישלון וההצלחה שונות לחלוטין מאלו של יוצרים אחרים.

אם לא די בקשיים הרגילים, הרי שלג'קסון מצפה אתגר נוסף בשל בחירתו להשתמש בטכנולוגיית צילום חדשה, בשם  48FPS (ארבעים-ושמונה פריימים לשנייה – פי שניים מן המקובל בסרטים, כיום). בחירה זו תצריך בתי קולנוע לרכוש ציוד חדש רק בשביל להקרין את הסרט באיכות הדרושה, ובאופן לא מפתיע, רבים מבעלי בתי הקולנוע אינם מרוצים מכך.

יותר מזה, במקרה של ג'קסון, הצלחה וכישלון ייקבעו לא רק בקופות. סביר להניח שבכל מקרה הסרטים יכניסו כמויות בלתי נתפסות של כסף, כיוון שאין חובב בעולם שיוותר על ההזדמנות לראות את הסרטים על המסך הגדול. כמו כן, מאז החלו לצאת הסרטים, אי אז לפני יותר מעשור, גדל דור שלם נוסף של חובבים – תופעה שאין להתייחס אליה בקלות ראש בכל הנוגע לקהל יעד. לא, הצלחת ההפקה או כישלונה ייקבעו במידה רבה בבית הדין של הצופים. ג'קסון, שיודע זאת, מקפיד להיות מחובר לצופים ומתקשר אתם באמצעות אינספור הודעות לתקשורת, פרסומים ברשתות החברתיות, צילום והפצה של יומן וידיאו מאחורי הקלעים של ההפקה ועוד. בקיצור, העיקר שאין לחץ…

"ההוביט: מסע בלתי צפוי", הסרט הראשון מבין השניים, צפוי לעלות לאקרנים בדצמבר, השנה. בינתיים, אנחנו יכולים לצפות לצאתו של יומן ההפקה השמיני והאחרון ולשטף תקשורתי עז שיוביל עד לבכורה המדוברת. אבל תכלס, לאחר ציפייה כה ממושכת, הספרן הזה רוצה כבר לראות את הדבר האמיתי. דצמבר לא יכול להגיע מהר מספיק, ולא רק בגלל שחום יולי-אוגוסט עוד לפנינו.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.