שלום, ריי ברדבורי

יוני 7, 2012

ריי ברדבורי - פרנהייט 451 - הספרייה הפנטסטית

סופר הפנטסיה, האימה והמד"ב, אחד מאבות הז'אנר, ריי ברדבורי הלך לעולמו אתמול, והוא בן 91.

ריי ברדבורי היה סופר רב פעלים ואהוב מאוד בקרב חובבי הפנטסיה והמדע הבדיוני. אולם הוא זכור בעיקר בשל ספריו "פרנהייט 451", "רשימות מן המאדים" ו- "Something Wicked This Way Comes". כמו כן, כתב ברדבורי בשביל הטלוויזיה, ועבודתו שימשה בין השאר עבור תכניות כגון "אזור הדמדומים", "אלפרד היצ'קוק" מגיש ועוד.

הסופר הלך לעולמו לאחר תקופת מחלה ממושכת. באופן סמלי, הוא נפטר במהלך המעבר הנדיר של כוכב הלכת נוגה בין כדור הארץ והשמש (המעבר הבא צפוי להתרחש בעוד למעלה מ-100 שנה). ברדבורי אהב מאוד את החיים וטען שהוא ממשיך לכתוב כדי לא למות. עם זאת, אם כבר ללכת, אין ספק שנחמד יותר לעשות זאת בסטייל.

אף על פי שהיה חולה, ברדבורי היה פעיל גם בשנותיו האחרונות ואף הרצה במקומות שונים ברחבי ארה"ב, למרות גילו המתקדם. הוא היווה השראה לדורות של כותבים והפציר בהם לכתוב מהלב ובלהט ולהישאר נאמנים לעצמם ולקולם הפרטי.

"לא צריך לשרוף ספרים כדי להשמיד תרבות," אמר ברדבורי, "מספיק לגרום לאנשים להפסיק לקרוא אותם". בפן המקומי, סמלית גם העובדה שהסופר המפורסם הלך לעולמו ביום הפותח את שבוע הספר העברי. אז נכון שברדבורי אינו סופר עברי, אבל אין זמן טוב מזה לקחת את אחד מספריו, או אפילו כל ספר אחר ולהראות שתרבות הקריאה עודנה חיה ובועטת!

היה שלום, מר ברדבורי!

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.