הרוח מטירת קאנטרוויל – סרט אנימציה

מאי 20, 2012

הרוח מטירת קאנטרוויל - אוסקר ווילד - הספרייה הפנטסטית

סיפורו של אוסקר ווילד הצית את דמיונם של קוראים מ-1887 ועד היום. סרט האנימציה בדרך.

כשחושבים על זה, זה די מפתיע שתעשיית האנימציה הקולנועית לא ניצלה את הפנינה שהיא "הרוח מטירת קאנטרוויל" קודם. הסיפור הקלסי, מאת אוסקר ווילד (הסיפור הראשון שפרסם), הוא סיפור רוחות רפאים קומי, שהניח את הקרקע למגוון עצום של נרטיבים במהלך המאה ה-20, שמשלבים אלמנטים של אימה עם הומור רב.

העלילה

הסיפור מגולל את קורותיה של משפחת אוטיס, אשר עוברת לאנגליה מבוסטון, שבארה"ב. בני המשפחה הינקית אינם מאמינים ברוחות רפאים, אולם עד מהירה הם נאלצים לשנות את דעתם, כאשר לילותיהם בטירה מלווים ברעשי שלשלאות, בכתמי דם שמסרבים להיעלם ושבים כל פעם מחדש ועוד שלל אותות מבשרי רעות.

מנגד, סר סימון (להלן, הרוח מקאנטרוויל), נאלץ לשנות את כל מה שחשב לגבי בני החיים, כיוון שדבר ממעשיו אינו מצליח להפחיד את חברי המשפחה. הוא מנסה כל טריק בספר, ללא הצלחה, מה שגורר סדרה מופלאה של רגעים הומוריסטיים. למעשה, סביר להניח שהמשפחה מפחידה יותר את סר אוטיס המסכן, מאשר הוא אותם.

אולם "הרוח מטירת קאנטרוויל" אינו סתם סיפור הומוריסטי. במרכזו נרקמת חברות כנה ומקסימה בין וירג'יניה אוטיס, בת המשפחה המתבגרת ובין סר סימון, והיא מחליטה לעזור לאציל האנגלי לזכות במנוחה אותה הוא כה מבקש. כך, בדרכו המיוחדת, ווילד מזג מידה של עצב ומלנכוליה יחד עם ההומור המטורף שלו. אני מקווה מאוד שיוצרי הסרט ישכילו להעביר גם את הצד הזה של הסיפור, ולא רק את הומור הסלפסטיק שבו.

על ההפקה החדשה

סטיבן פריי ויו לורי - הרוח מטירת קאנטרוויל - הספרייה הפנטסטית
סטיבן פריי (מימין) ויו לורי (משמאל)

מהמעט הידוע, זה דווקא נשמע פרויקט מבטיח, סטיבן פריי, מתוכנן לדבב את הדמות הראשית, סר סימון, ואליו יצטרף יו לורי הנפלא, מן הסדרה "האוס". אין זאת הפעם הראשונה שהשניים עובדים ביחד, אולם זהו שיתוף הפעולה המשמעותי הראשון ביניהם מזה שנים רבות. עבור פריי, זהו גם אינו המפגש הראשון עם אוסקר ווילד, שכן בעבר גילם כבר את דמותו בסרט "ווילד" (1997). אנקדוטה למען חובבי "הארי פוטר" שבין הקוראים – פריי העניק את קולו בתור המקריא בספרי השמע של "הארי פוטר" בבריטניה. אנקדוטה נוספת עבור חובבי טולקין – הוא גם מגלם את דמותו של אדון העיר שעל האגם, בהפקת "ההוביט" שחלקה הראשון צפוי לצאת לאקרנים בסוף השנה.

את כיסא הבמאי יאייש קים בורדון (ששמו מזכיר להפליא את טים ברטון), לפי תסריט מאת קיירון סלף וג'יילס ניו. את האנימציה תבצע חברת D'Arblay Films, בשיתוף עם Arc Productions (נומיאו ויוליה, 9).

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.