פיטר ולוכדי הכוכבים – הסרט

מאי 19, 2012

פיטר ולוכדי הכוכבים - דייב בארי - רידלי פירסון - הספרייה הפנטסטית

מה חסר לכם לאחרונה? אם תשובתכם היא עוד גרסה של פיטר-פן, יש לי חדשות בשבילכם.

אתר דדליין מדווח כי דיסני שכרה את שירותיו של התסריטאי ג'סי וויגטו (Jesse Wigutow) כדי לעבד את ספר הילדים המצליח, "פיטר ולוכדי הכוכבים" (2004) לסרט. הספר נכתב על ידי דייב בארי ורידלי פירסון, והוא הראשון מתוך סדרה בת ארבעה ספרים (או חמישה, אם סופרים את הספר החמישי שיצא ב-2011). קרנו עלתה במיוחד לאחר הצלחתו הרבה של העיבוד שלו למחזה בברודווי, שזכה ללא פחות מתשע מועמדויות לטוני (האוסקר של התיאטרון בארה"ב), לרבות המחזה הטוב ביותר.

 

מגב הספר
פיטר הוא אחד מהילדים שנלקחים מבית היתומים ונשלחים באונייה "ארץ לעולם לא" אל יעד מסתורי. על האונייה פוגש פיטר את מולי, הילדה המקסימה, ירוקת העיניים, שמסתירה סוד פלאי.

על הסיפון נמצא ארגז המכיל את "האוצר הגדול ביותר בעולם" – האם זה אוצר של זהב ואבנים יקרות, או שמא יש בו משהו הרבה יותר מדהים ומסוכן?

במסע ממושך בים הסוער, בין הגלים הגבוהים והסופות המשתוללות מתמודדים פיטר, מולי וחבריהם עם חבורות של שודדי ים, גנבים ופושעים. האונייה מיטלטלת ונסחפת, ובסופו של דבר נוחתת החבורה על האי הפראי מולסק, שם בעצם מתחילה ההרפתקה המרתקת האמיתית…

מן הכתוב על גב הספר ניתן להבין כי אין מדובר בעיבוד נוסף של ספרו של ג'יימס מת'יו בארי לסרט, אלא במעין פריקוול, המראה כיצד פיטר פן וארץ לעולם-לא נוצרו, ומה קדם לעלילת הספר המקורי. במובנים רבים, זה מזכיר את המיני סדרה, "ארץ לעולם-לא", אשר שאבה בוודאי השראה רבה מסדרת הספרים של דייב בארי ורידלי פירסון.

עצם היותו חלק מסדרה מוכנה ואהודה למדי הופך אותו לנכס פוטנציאלי. מאז ההצלחה הפנומנאלית של טרילוגיית סרטי "שר הטבעות" והסאגה השאפתנית של שמונת סרטי "הארי פוטר", ז'אנר הפנטסיה והמדע הבדיוני בקולנוע נשלט ביד רמה על ידי סדרות. לפעמים מדובר בסדרות קולנועיות גרידא, כמו במקרה של "שודדי הקריביים", אולם כאשר ישנה סדרה מצליחה של ספרים להתבסס עליה, עם קהל חובבים מבוסס, הרי שההשקעה נראית כבר יותר בטוחה. בהתחשב בכך שסרטי ז'אנר צנועים עולים למעלה מחמישים מיליון דולר, ורובם עולים יותר ממאה מיליון, ההעדפה להתבסס על יצירות ספרותיות מן המוכן היא לא בלתי מובנת.

שיקול נוסף שהפך את "פיטר ולוכדי הכוכבים" לפרויקט פוטנציאלי עבור דיסני, הוא שסדרת הספרים ראתה אור לראשונה בהוצאת היפריון של דיסני עצמה. כך הזכויות על הספרים והסרטים, כאחד, מגיעות מבית ונשארות בו. כך או אחרת, כתיבת תסריט, על אף שהיא צעד ראוי לציון, עדיין אינה מעידה על כך שהפרויקט יגיע לאקרנים בעתיד הנצפה לעין, אם בכלל. במידה רבה, ייתכן כי הדבר יוכרע על ידי סרטים אחרים שיצאו לשוק בשנתיים הקרובות, ביניהם, לפחות עוד שני סרטים המבוססים ברמות שונות על הילד הנצחי ועל קורותיו.

האתר הרשמי של סדרת הספרים

ביקורת על הספר באתר "בלי פאניקה"

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.