הגובלינים באים!

אפריל 19, 2012

גובלינים - סטודיו לייקה - הספרייה הפנטסטית

סטודיו לייקה (קורליין, פאראנורמן) מסמנים את הפרויקט הבא – הגובלינים, על בסיס ספרו של פיליפ ריב.

מאז "הסיוט שלפני חג המולד" ועד היום, נראה כי סרטי באנימציית סטופ-מושן נהנים מפופולאריות רבה – זאת על אף כל החידושים בתחום האנימציה הממוחשבת. משהו בסגנון זה של אנימציה פשוט שובה את ליבו ואת דמיונו של הקהל, באופן שסרטי CGI מתקשים לעשות. לכן, זה רק חצי מפליא לגלות, כי עוד בטרם "פאראנורמן", הסרט הנוכחי של סטודיו לייקה הגיע אל בתי הקולנוע, כבר החל הסטודיו בצעדים לתחילת הפרויקט הבא. לפחות על פניו, נראה כי מדובר בבחירה המתאימה ללייקה כמו כפפה.

סטודיו לייקה רכשו את הזכויות לעיבוד הספר, "גובלינים"של פיליפ ריב לסרט אנימציה. ספרו של ריב יצא רק לאחרונה בבריטניה. משמעות הדבר, היא שאו שלייקה ממש – אבל מ-מ-ש מהירים – או שהצעדים להפיכת הספר לסרט, החלו למעשה עוד לפני שהספר יצא (לא משהו חסר תקדים, אך מפתיע בכל זאת). בינתיים כבר יש גם בימאי – מארק גוסטפסון (מר שועל המהולל).

ריב, אגב, הוא סופר מוכר ומוערך בבריטניה, ובאמתחתו כבר לא מעט ספרים מצליחים, ובייחוד ספרים לילדים ולבני הנעורים. גם אנו בישראל צפויים לפגוש בספריו. כאשר, יותר מאוחר השנה, צפויה הוצאת גרף להוציא תרגום של Mortal Engines, הספר הראשון בסדרת Predator Cities.

עלילת הספר (והסרט) מגוללת את סיפורו של סקרייפר, גובלין יוצא דופן, שאינו מתחבר למנהגיהם של חבריו הגובלינים המתגוררים בטירת קלוברסטון. בניגוד לשאר הגובלינים תאבי-הדם, אשר אוהבים להילחם, לבזוז ולאכול (ואז להילחם עוד קצת), סקרייפר חכם וחד-עין ומחשבה. רק הוא מבין שהמקסם העתיק הכלוא מתחת לקלוברסטון שב ועולה. הבנה זו תשלח אותו להרפתקה המטורפת ביותר בהיסטוריה של הגובלינים…

לדברי טרביס נייט, מנהל הסטודיו, ""גובלינים" הוא סיפור פנטסיה נשכני. בידי האומנים המוכשרים להחריד של הסטודיו, ותחת הכוונתו של מארק גוסטבסון המחונן, זה הולך להיות סרט מוזר, מרגש, ובכלל יפהפה".

האתר הרשמי של פיליפ ריב

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.