פוטרמור.קום נפתח לכולם

אפריל 14, 2012

סמטת דיאגון - פוטרמור - הספרייה הפנטסטית

ההמתנה הארוכה של חובבי הארי פוטר מגיעה היום לקיצה עם השקתו של פוטרמור.קום לציבור הרחב!

החוויה האינטראקטיבית הייחודית של ג'יי.קיי ראולינג, המבוססת על סדרת ספרי הארי פוטר הפופולרית נפתחת היום לציבור הרחב. האתר, אותו הפיקה המחברת בשיתוף עם חברת סוני מסיים בזאת את תקופת הביתא הממושכת, במהלכה נבחן האתר והיה פתוח רק למיליון משתמשים מרחבי העולם.

ספרי הארי פוטר מהווים את סדרת הספרים המצליחה ביותר בכל הזמנים. כל אחד משבעת הספרים שבר שיאי מכירות, וביחד נמכרו בסדרה כולה כ-450 מיליון עותקים ברחבי העולם. הספרים הופצו בכמאתיים מדינות ואזורים, תורגמו ליותר משבעים שפות, ואף עובדו לסדרת סרטים שוברי קופות (אשר האחרון בהם יצא רק בשנה שעברה). מבחינה זאת, פוטרמור הוא פשוט הגלגול החדש של המיזם הפופולרי ביותר בהיסטוריה של הספרות.

חובבי הארי פוטר רבים, ותיקים וחדשים כאחד, יוכלו כעת לחקור, לגלות ולחלק את הסיפורים בצורה חדשה לגמרי. בפוטרמור.קום, יוכלו להצטרף לפנימיית הוגוורטס לכשף ולמקסם, להתמיין לאחד מארבעת הבתים, להיבחר על ידי השרביט המתאים להם, ואז להתחיל במסע בנבכי העלילה של הספרים האהובים. בדרך יגלו הגולשים מידע ייחודי וחדש מן המחברת עצמה.

החוויה המקוונת החינמית היא השלב הבא בפיתוח של פוטרמור, לאחר פתיחת החנות המקוונת של האתר לפני שבועיים. למרות הספקות הרבים שהועלו ברחבי הרשת, החנות אשר מהווה את המקור הבלעדי לספרי הארי פוטר בגרסה האלקטרונית הוכיחה את עצמה בעוז, כאשר רק במהלך שלושת הימים הראשונים מאז פתיחתה נמכרו בה ספרי הארי פוטר בשווי של למעלה ממיליון פאונד (כ-6 מיליון ש"ח).

בשלב זה, ניתן לחוות באתר את "הארי פוטר ואבן החכמים", אך הוא צפוי לגדול ולהתפתח במהירות, כאשר תכנים ויישומים נוספים יתווספו בהמשך. משתמשים יוכלו לחלוק את חוויותיהם ואת היצירתיות שלהם, עם התפתחות קווי העלילה אל הספרים הבאים בסדרה, בחודשים שיבואו.

כאשר יצאה ההכרזה על פוטרמור ביוני שנה שעברה, הוא תואר כחידוש, הן מבחינת תחום ההוצאה לאור והן מבחינת החוויה הדיגיטלית. לדברי ראולינג בהכרזה "רציתי לתת משהו בחזרה למעריצים. פוטרמור מעניק סביבה מאוד עשירה, שמשקף בצורה ויזואלית את העומק של הספרים." לאחר תקופת המבחן הממושכת, במהלכה טיפלו יוצרי האתר בשלל תקלות ובעיות, הועבר האתר לפלטפורמה חדשה לפני כחודש, וכעת מתחיל בתהליך המרתק במהלכו יוזמנו כולם להצטרף לעולם הקסום שיצרה ראולינג. בשלב זה, האתר נפתח בשפות: אנגלית (לפי המהדורה הבריטית והאמריקאית), צרפתית, איטלקית, גרמנים וספרדית.

הרשמה לאתר פוטרמור

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.