עליית השומרים

אפריל 5, 2012

עליית השומרים - דרימוורקס - הספרייה הפנטסטית

האם סרט האנימציה החדש, "עליית השומרים", הוא התשובה של דרימוורקס ל"אמיצה" של פיקסאר ודיסני?

בהתחשב בכך שהסרט צפוי לצאת חמישה חודשים אחרי "אמיצה", כנראה שלא. מכוונת או לא, זאת כנראה טקטיקה טובה. כך פרויקט הדגל של פיקסאר ודיסני לא יתנגש עם פרויקט הדגל החדש של דרימוורקס, באופן שיפגע בביצועים של שני הסרטים. מה שנראה בטוח הוא, ש"אמיצה" מפלס את דרכו להיות סרט האנימציה המדובר של הקיץ, ולא יהיה זה מפתיע אם דרימוורקס ישאפו להפוך את "עליית השומרים" לסרט האנימציה הרשמי של עונת החגים בחורף.

הסרט, כמו סרטים רבים בזמן האחרון, מבוסס על סדרת ספרים מאת הסופר והמאייר הידוע, וויליאם ג'ויס. ג'ויס הוא אחד האנשים הלא-מפורסמים הכי מפורסמים כיום. אף על פי ששמו כמעט ואינו מוכר למישהו מחוץ לתעשייה, הוא עומד גם מאחורי סרט האנימציה הקצר "הספרים המעופפים המופלאים של מר מוריס לסמור", אשר זכה באוסקר, השנה. כמו כן, היה זה ג'ויס אשר עיצב את הדמויות ב"צעצוע של סיפור" ו"באג לייף".

את הסרט מביים פיטר ראמזי (מפלצות וחייזרים), ובקרב המפיקים, לצד שמות כגון כריסטינה סטיינברג וננסי ברנסטיין, את מי ניתן למצוא אם לא את – גיירמו דל טורו. רשימת המדובבים של הסרט באנגלית מרמזת אף היא על כוונותיה של דרימוורקס – כריס פיין, אלק בולדווין, יו ג'קמן, איסלה פישר וג'וד לאו.

עלילת הסרט (בתרגום חופשי מן האתר הרשמי)
הסרט החדש של אולפני דרימוורקס, עליית השומרים (Rise of the Guardians), הוא הרפתקה אפית המגוללת את סיפורה של קבוצת גיבורים – כל אחד בעל יכולות יוצאות מן הכלל. כאשר יצור רע הידוע כפיטץ' (Pitch) זומם להשתלט על העולם, על השומרים בני האלמוות לאחד כוחות בפעם הראשונה, כדי להגן על התקוות, האמונות והדמיון של ילדים בכל רחבי העולם.

האתר הרשמי של הסרט "עליית השומרים"
האתר הרשמי של סדרת שומרי הילדות

בכורה עולמית: 21/11/2012
בכורה בארץ: 06/12/2012

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.