עלייתה של מלפיסנט

מרץ 12, 2012

מלפיסנט - אל פנינג - הספרייה הפנטסטית

בדצמבר סיפרתי לכם על מלפיסנט, העיבוד הצפוי ליפהפייה הנמה כעת מתחיל הפרויקט לרקום עור וגידים.

כבר בדצמבר שנה שעברה סיפרתי לכם על "מלפיסנט", או – סיפורה של המלכה הרעה מן היפהפייה הנמה, אולם הפרויקט לקח את הזמן לקום על רגליו. אף על פי שטים ברטון ביקש לקחת את הסרט על כתפיו, פרש הבימאי הידוע על מנת להוביל שני פרויקטים נחשקים אחרים שלו – "צללים אפלים ופרנקנוויני". לאחר עזיבתו של ברטון, היו מספר מועמדים לתפוס את מקומו, כאשר בין הבולטים, היו דיוויד או. ראסל, דארן ארונובסקי (הברבור השחור), דיוויד ייטס ואפילו גיירמו דל טורו טען בתקשורת כי אם יתבקש ליטול את תפקיד הבימאי, ישקול זאת בחיוב.

בניגוד לכל ההערכות, הודיעו דיסני לאחרונה כי לכיסא הבימאי נבחר רוברט סטורמברג. בחירה מעניינת, שכן האחרון נטול ניסיון משמעותי בבימוי, על אף העובדה כי הוא אינו זר לתעשיית הסרטים. סטורמברג היה המעצב של שוברי קופות כגון "אווטאר", "אליס בארץ הפלאות", "שודדי הקאריביים: בקצה העולם", וכן באחד מעיבודי הקוסם מארץ עוץ אשר צפויים להתחרות זה בזה בקרוב – "אוז: הגדול והנורא".

בעקבות הכישלון החרוץ של "ג'ון קרטר", בקופות ובקרב המבקרים, ולפניו הפדיחה של "הנסיך הפרסי – חולות הזמן", נשאלת השאלה – כמה אמיצים יהיו דיסני בהימורים מסוג זה. יכול להיות שהתשובה תלויה בביצועים של "אמיצה" שנראה מבטיח. עם השקעה כוללת של כ-350 מיליון דולר ב"ג'ון קרטר", יכולתה של דיסני לספוג הפסדים בסדר גודל כזה מעיד על חוסנה הכלכלי, אולם סביר להניח שגם לאולפנים הוותיקים יש גבול.

הליהוק המתוקשר הראשון היה של אנג'לינה ג'ולי לתפקיד הראשי, מלפיסנט.

כעת, לפי אתר דדליין, השחקנית הצעירה אל פנינג (אחותה הקטנה של דקוטה פנינג) נמצאת במשא ומתן לתפקיד הנסיכה אורורה. על אף היותה "האחות של" ולמרות גילה הצעיר (14), לפנינג הצעירה פילמוגרפיה שלא הייתה מביישת שחקניות מבוגרות ממנה, לרבות: "סופר 8" של סטיבן שפילברג, "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" של דיוויד פינצ'ר, "בבל" ועוד.

סביר להניח שעם ליהוק התפקיד הראשי השני בפרויקט, יהפוך הסרט מפרויקט ערטילאי למציאות ויתחיל לצבור תאוצה. בינתיים, לא נראה שמגמת סרטי האגדות הולכת לשום מקום.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.